Hoe dwing je een maximumsnelheid op het fietspad af?

Als je in een topictitel over “Afdwingen” spreekt dan kun je sowieso veel reacties verwachten, NL is al vergeven van pietluttige regeltjes die dan ook massaal genegeerd worden omdat mensen van nature niet gedwongen willen worden. Verder worden burgers gedwongen (machts-/geweldsmonopolie overheid) een flink deel van hun eerlijk verdiende geld af te dragen aan de overheid. Op zich is er weinig mis met een kleine overheid die zo efficiënt mogelijk een aantal kerntaken namens ons uitvoert maar de overheid is inmiddels een geldbelust monster geworden dat telkens verder uitdijt. Mensen zien dat en voelen tegelijk dat ze van alle kanten financieel uitgekleed worden door de overheid.

Gaat de Fietsersbond ook nog een potje subsidiegestuurd afdwingen als lakei van de subsidieverstrekker.

Misschien moet ik gewoon een topic starten die gaat over de (on)veiligheid op het fietspad… o wacht die is er al: http://forum.fietsersbond.nl/t/het-gaat-zo-slecht-nog-niet-met-dat-fietsen/1664
Ofwel het valt allemaal wel mee met die vermeende onveiligheid op het fietspad. Blijkbaar is er andere reden waarom de Fietsersbond een maximum snelheid op het fietspad wil afdwingen.

Ik houd het er voorlopig op dat de Fietsersbond zich voor het fietskarretje van de overheid heeft laten spannen, de overheid heeft zichzelf onredelijke verkeersveiligheidsdoelstellingen aangemeten, wil zo graag het beste jongetje van de klas zijn, en introduceert steeds vaker onredelijke verkeersregels en -maatregelen.

Maar als iemand een beter inzicht heeft verneem ik dat graag.