12 inch wielen met enkelzijdige ophanging

Hoihoi,

Ik zag laatst deze video op het internet, https://www.youtube.com/watch?v=UjtPn4orR9A, en het lijkt mij erg leuk om zo’n rolschaats te maken.
gelukkig ben ik redelijk handig met een las apparaat, maar niet zo bekend binnen de fietswielen.
Ik heb inmiddels ontdekt dat eenzelfde ophanging als in de video een enkelzijdige ophanging is, en dat ik 12 inch wielen nodig heb. Ik heb ook al de nodige forums afgestruind, maar helaas zonder resultaat.
Verder had ik het erover met een paar maten van mij, waarbij eentje zei, dat zou ook kunnen door een gewoon fietswiel aan een kant vast te lassen.
Ikzelf zat te denken aan misschien een voorvork van een loopfiets + wiel om te bouwen, maar alleen het wiel, samen met wat oud ijzer, zou dan misschien ook de job kunnen doen.

Heeft iemand hier misschien een second opinion op, of misschien een ander idee waar ik zelf niet op ben gekomen?

Alvast bedankt voor de reactie :smiley:,
~rolling

Cannondale brengt fietsen op de markt met wielen die aan een kant vastzitten.
Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Maar ik heb wel gezien dat de assen aan een kant dikker zijn.

Je zal een standaard fietswielas dus van een schouder moeten voorzien.
Zo’n as is van staal.
De lagerschaal is gehard. Ik weet niet of dat ook voor de rest van de as zo is.
Echter. De lagerschaal zal, agv de hitte, vervormen.
En je krijgt de schouder nooit haaks op de as.
Een nabewerking op een draaibank oid is onvermijdelijk.

https://www.vojomag.nl/news/nieuw-cannondale-lefty-ocho-een-vorkpoot-een-enkele-kroon/#:~:text=De%20nieuwe%20Cannondale%20Lefty%20Ocho%20is%20geen%20uitzondering%20op%20die,de%20vork%20nog%20wat%20soepeler.

Hoi,
Dank voor de reactie :smiley:,
Ik ben in mijn speurtochten inderdaad ook al de Cannondale gevonden, maar hier ben ik zelf ook niet heel veel wijzer uit geworden :grimacing:
Wat is zo’n schouder waar u het over heeft? mijn zoektochten daar levert ook niet veel op.
Ik heb gelukkig wel toegang en redelijke handigheid bij een draaibank, dus daar ben ik ook niet heel bang voor.
waarom zou een enkelzijdige ophanging meer warmte opwekken dan een normale ophanging?

alvast dank
~rolling

Alle rolstoelen hebben wielen die aan een kant gelagerd zijn. Die naven moeten zo te koop zijn.