15 Tips van wielrenners

Helemaal eens met Wolfman. Benoem kritiek niet als haat en nijd, daarmee haal je de kritiek onderuit, zonder op de inhoud in te gaan.

Benadruk niet dat naast-elkaar fietsenden dat mogen blijven doen als iemand wil passeren, dat is minstens discutabel. Maar roep iedereen op om rekening met elkaar te houden.

3 likes

Een gedeelte van de racefietsers veroorzaakt overlast. Dat is minstens de beleving van een gedeelte van de overige fietsers.
Dat is volgens mijn voornamelijk bij het inhalen aan de orde (als je het over het fietspad hebt)
Een smal fietspad biedt doorgaans net voldoende ruimte voor 2 fietsers, naast elkaar fietsen is daar niet handig. Als ik een familie met kleine kinderen inhaal, dan jaag ik daar niet langs, ook niet als ik er lekker de gang in heb. Misschien niet wettelijk maar voor mij is inhalen een bijzondere manoeuvre en moet ik mij er van vergewissen dat ik veilig kan inhalen. Ik kan niet verwachten dat men zich omwille van mijn fietsplezier maar onzichtbaar moet maken of de berm in duiken.
Ik rem af, geef een kort signaal, ruim van te voren, maar jaag er niet, al schreeuwend voorbij.
Misschien moet je bovenstaande als tip lezen, maar dan moet je wel eerst erkennen dat het met enige regelmaat zo gaat.

Good information thanks for sharing
vmware