48T Kettingblad voor singlespeed?

Ik ben op zoek naar een kettingblad van 48 tanden (BCD 104mm) voor mijn “gewone” fiets met versnellingsnaaf. De kettingbladen die ik tot nu toe gevonden heb (bijvoorbeeld: https://hollandbikeshop.com/fietsonderdelen-racefiets/race-cranksets/race-kettingtandblad/shimano-fc-m530-kettingblad-48-tands-zwart/) zijn geschikt voor 7/8/9-speed en werken blijkbaar niet met een singlespeed enkel tandwiel achter.

Wie weet waar ik een kan vinden die geschikt is voor mijn fiets?

Misverstand. Het gaat erom dat het tandwiel achteraan overweg kan met een gewone (7 speed) derailleurketting (±7,5mm dik). Indien ja, dus tandwiel niet te dik, kan je dit kettingblad gewoon gebruiken. Maar dan zou ik wel naar een andere winkel gaan, want die prijs is absurd hoog. Voor €20 minder kan het ook: Deze prijs is incl nederlandse btw.

Een dikke (± 8,6 mm) ketting, indien toch nodig, op een 7v-9v kettingblad maakt wat meer geluid, vanwege de speling tussen tandjes en de bredere ketting, maar het past wel. Dus gewoon proberen, zou ik zeggen.

Aanvulling: ik lees net dat de tandwielen van Shimano versnellingsnaven allemaal (van 3 t/m 11 speed) 2,3mm dik zijn. En dan zijn er nog SRAM, Sachs en Sturmey Archer naven. Geen gegevens. Laat nu de kleinste opening in een derailleurketting ook 2,3mm breed zijn. Dat betekent geheid dat de derailleurketting gaat klemmen op het tandwiel. Conclusie: een dikke ketting (1/2" x 1/8") gebruiken. Een tandwiel met een dikte van 2.0mm zal probleemloos lopen. Immers alle kransjes van cassettes waren max 2.0mm dik, meestal dunner. (voor de slimmerikken: behalve Shimano IG, maar dan had je ook andere kettingen nodig.)

Goed nieuws, bedankt Sjef!

Vreemd dat ze dat bij hollandbikeshop niet weten; what’s in a name?

Daar is een verklaring voor. Ze geven adviezen waarvan ze zeker weten dat iedereen het zonder mitsen en maren in de praktijk kan brengen. Tandwielen voor versnellingsnaven zijn er immers in heel veel varianten. Daarnaast schrijft men zo goed als letterlijk de handleiding van Shimano over. Risico mijding. Voor wat meer creatieve oplossingen zijn er fora…