Advies gevraagd!

Hoi!

Ik ben van plan om aankomende lente naar Portugal te fietsen. Hiervoor heb ik een geschikte fiets nodig. Ik heb echter weinig ervaring met het kopen van fietsen. Ik weet dus niet zo goed waarop ik moet letten bij de aankoop van mijn fiets.
Ik moet comfortabel langere afstanden op de fiets kunnen fietsen en ik zal het grootste deel van het bagage op de fiets kwijt moeten kunnen. Weten jullie waar ik het beste op zoek kan gaan naar een nieuwe fiets? En weten jullie waar ik bij de aankoop het meeste op moet letten?

Bedankt voor de hulp!

Michel Otte

Vraag is duidelijk. Waar fiets je nu op? Hoe groot ben je? Hoeveel bagage neem je mee? B&B of kamperen? Racefiets of trekking? Heb je nog een begeleidend voertuig of een medefietser? Je vervoert immers niet alles zelf. Budget? Indien je weinig technische kennis hebt: nieuwe fiets kopen of een betrouwbare handelaar in de buurt. Waar woon je dus?
Een beknopte cursus fietskennis is wat veel gevraagd! Wat kun je allemaal zelf?

De vraag is ook wat je budget is, voor iets van € 1400 kan je bij een goede fietsvakantie zaak een nieuwe fiets kopen waar je zeker mee in Portugal komt.

Is je budget duidelijk lager dan € 1000 dan kom je bij tweedehandsfietsen terecht. Helemaal niets mis mee alleen om te beoordelen of je een goede koop doet heb je kennis nodig, het alternatief is een fietsverkoper die je kan vertrouwen.

Zorg in ieder geval dat je de fiets ruim van te voren koopt en ga er eens een dag op fietsen, liefst met wat hoogtemeters, dus Limburg of de Ardennen. Als er dan iets is kan je terug naar de verkoper en wat aanpassingen laten doen.

Hoi Sjef!

Ik fiets nu op een oude stadsfiets, vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe fiets. Ik ben 1.95m. Ik wil vooral overnachten in B&B’s. Ik denk zelf dat een trekkingfiets handiger is, want ik heb geen medefietser en ook geen begeleidend voertuig. Ik zou dus alle bagage zelf mee moeten nemen. Ik had voor de fiets een budget van max €1000 in gedachten. Ik woon in Almere.

Hoi Mike!

Het budget is €1000. Ik was van plan om vaker dan een dagje op de fiets te fietsen voordat ik vertrek, want op dit moment ben ik nog niet om lange afstanden te fietsen. Dus ik daar wil ik me nog op voorbereiden.

Almere? Dan is Amsterdam, de winkel van Vakantiefietser niet ver weg. Ik dacht in de Jordaan. Ga daar eens kijken of bel tevoren of ze ook gebruikt aanbod hebben.
Op het forum van wereldfietser.nl worden ook regelmatig gebruikte fietsen aangeboden. Kun je ook eens naar kijken.

Dankjewel voor de tips!

Ik zal zeker eens bij de vakantiefietser kijken. Ik heb me ook al aangemeld op het forum van wereldfietser.nl

Wordt regelmatig op wereldfieters,nl gelinkt maar waarschijnlijk goed om ook hier te noemen:

Een prima verhaal zonder verkoopbedoelingen. Neem eens de tijd om het helemaal te lezen en je hebt gelijk een prima start in de wereld van het vakantiefietsen.