'Alleen ouderen schamen zich voor driewielers'

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/alleen-ouderen-schamen-zich-voor-driewielers/

Blogger Astrid van der Plank: ‘Je schamen voor een driewieler is iets voor ouderen. Mensen van mijn leeftijd zijn er alleen maar blij mee.’ Astrid van der Plank uit Vleuten vertelt graag over haar driewielfiets. Een uitkomst. Dat sommige mensen zich door het imago van de fiets laten tegenhouden, snapt ze niet: ‘Ik had al…

In 2007 kreeeg ik een fietsongeluk en brak mijn been, de orthopeed raadde mij aan om een driewieler aan te schaffen maar ik vond ze een beetje suf dus ik op zoek op internet en kwam uit bij de Ketwiesel driewielligfiets en Annemarie uit Leeuwarden heeft er een motor op gemaakt, inmiddels 13 jaar later heb ik een Lepus driewielligfiets allebei van het merk Hase en ik vind het fantastisch, ik kan het iedereen aanbevelen. Nel Lanser.

2 likes

… of neem een BAKFIETS, dat is eigenlijk gewoon een verkapte 3-wieler. :wink:

1 like

Ik schaam me totaal niet voor mijn 3 trikes. Inderdaad, ik ben verslaafd aan trikes. Ik heb 2 trikes met zeer dikke banden (fat trikes) and 1 trike met normale banden. Die laatste is een vouwfiets, dus ik mag gratis mee in de trein (HP Velotechnik Gekko).
De Fat trikes gebruik niet alleen in bos of strand, maar ook in de stad. In een noodsituatie wip ik zo de stoep op, waar naar ik me verontschuldig aan de voetgangers. Ook komen de dikke banden nooit in de tramrails.
En waarom tadpole trikes en geen delta trike met 2 achterwielen? Nou TPT’s hebben 2 voorwielen, dus zien er snel en stoer uit. Met een trike val ik nooit meer, minder luchtweerstand, geen zadelpijn meer, korte remweg door 2 voorremmen en 2 spiegels waarmee ik zeer goed achteruit kan kijken. Kortom, TPT’s zijn heel veilig.

3 likes