Alternatief voor de IkFiets app (dus GEEN routeplanner)

Ik gebruik al een half jaar naar (bijna) volle tevredenheid de ikFiets app (initiatief van prov Utrecht geloof ik), die fietsen stimuleert door automatisch ritten te registreren op de telefoon (en daar punten voor te geven - maar daar gaat het me niet om…) Werkt geweldig - automatisch wordt gedetecteerd of het een fiets-, trein- auto- of wandelroute betreft. Maar helaas helaas - om privacy (???) redenen bewaart ie alleen de laatste 90 dagen en je kunt je eigen gegevens ook NIET downloaden. Bezopen tip: “maar van elke route een screendumpje”. Prutsers. Terwijl de app zo leuk is.
Kent iemand een soortgelijk iets? App staat constant “aan” - registreert dus ook altijd.

Aha, deze dus:

Wat moet de App kunnen? Deze App bijv. logt de GPS data die bijv. automatisch naar je email versturen:

https://learnosm.org/en/mobile-mapping/gpslogger/

Oh sorry, ik heb een ei-voon… geen android…
Wat moet de app kunnen? Liefst wat die Ikfiets ap kan: gps logging, vervoers-middel herkenning en tonen op een kaartje. PLUS: de mogelijkheid om de boel als gpx (of een ander format) te kunnen exporteren.
Ik blijf het idioot vinden dat IkFiets het niet mogelijk maakt je bloedeigen data te kunnen bewaren.

Helemaal mee eens dat het te gek is dat je niet bij je eigen data kunt.