App offline gebruiken

Ik zou graag de app offline gebruiken. Kan iemand mijn vertellen hoe dat moet?

Zover ik weet kan je de Fietsersbond routeplanner app niet offline gebruiken, het kaartmateriaal lijkt van een Google server af te komen.

Mocht je een offline app willen gebruiken dan kan ik je OsmAnd, Locus en Oruxmaps aanbevelen. Bij deze apps kan je offline kaarten downloaden maar route plannen is beperkt of niet te doen omdat voor het plannen van een route veel computerkracht nodig is. Mocht je het toch willen proberen probeer dan de brouter app (werkt alleen in combinatie met de eerder genoemde apps)

Je kunt nog beter je router plannen met de webversie van de routeplanner en dan exporteren en in een van de apps zetten, dat is naar mijn idee de beste oplossing.

Bedankt voor de reactie. Ik zal nog laten weten of het lukt met een van de app’s die je aanbeveelt.

Het klopt dat de app niet geschikt is om offline te gebruiken. Het kaartmateriaal staat op een server, en niet op je telefoon (overigens ook niet op de Google server, we hebben eigen kaarten). Ook bijvoorbeeld de gesproken navigatie werkt met een webservice, dat zit niet lokaal in de app op de telefoon. GPS-bestanden aanmaken via de desktop-versie en dat in een geschikte app te gebruiken is inderdaad de manier om de routes uit onze planner off line te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Richard Valkering
Team Fietsrouteplanner

Inderdaad, het kaartmateriaal komt niet van een googleserver maar van qweb.net.

De App probeert bij mij wel naast met andere servers ook te verbinden met ams15s30-in-f14.1e100.net en dat is een google server.

Succes Willem met het proberen van de App’s; het zal wat meer moeite kosten maar de voordelen van het kunnen werken zonder dataverbinding wegen voor mij daar meer dan van af.

Kun je me vertellen welke app de beste is om de route te navigeren

Sorry, ik kan je niet goed adviseren welke app de beste is om de route te navigeren, ik zelf ken alleen OsmAnd en die is heel uitgebreid maar daardoor ook minder makkelijk te bedienen. Zover ik weet zijn Locus en Oruxmaps simpeler maar ik zag dat Oruxmaps uit Google Play is verdwenen.

Misschien is het een idee om een cursus te volgen, zie bijv. deze.