App probleempje

Fietsroutes die je hebt uitgezocht, zou je kunnen opslaan onder de tab 'Mijn routes'. Dit lukt. Vervolgens zou je op je mobiel via de app kunnen inloggen en ook daar onder de tab 'mijn routes' deze uitgezochte routes kunnen openen op je mobiel. Alleen dit laatste lukt niet. Het laden duurt een eeuwigheid.

Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?

vr.gr

ik heb het net nog geprobeerd op mijn Iphone en dat ging zeer snel, nu zit ik binnen met de Wifi om de hoek dat kan schelen.

ik heb hetzelfde probleem… ik krijg de routes niet te zien, zowel op mijn tablet als mijn mobiel… ( beide android).

heeft iemand een suggestie

Op de pas gedownloade Android App van de fietsplanner komen geen routers te staan bij “Mijn Routes”.
Ik doet dit thuis met de snelle WiFi-verbinding van mijn thuis netwerk.

Omdat de fietsersbond App geen “Mijn Routes” liet zien op mijn Android Telefoon met Android 5.0, heb ik de App ook om mijn Ipad ( Ios 9) geïnstalleerd.

Na het invoeren van mijn persoonlijke token, blijft de App (net zoals op mijn Android telefoon) bij “Mijn Routes” eindeloos zoeken. Geen enkele route komt in beeld.

Alleen mijn twee eerste routes zijn zichtbaar via de app. Die twee routes heb ik direct gemaakt na registratie. De routes die ik later heb toegevoegd, dus na opnieuw inloggen, zijn en komen niet via de app in beeld. Applicatiebeheerder: succes met de oplossing :slight_smile:

Ik heb met het uploaden van mijn in de fiets routeplanner van de Fietsersbond geplande routes geen problemen.
Ik ga als volgt te werk:
Plan op de normale wijze een route met de Fietsplanner en sla de route op door op de knop GPS te klikken.
De route wordt nu onder een lange en niet erg duidelijke naam(b.v. ” fietsersbond-28-07-16-549cb70e-routeplanner.gpx” opgeslagen in een map op je PC/laptop.
Wijzig de naam van de route in een voor jou herkenbare naam b.v. “Rondje 25 km.gpx”
Start op je PC/laptop Google Maps op en login.
Klik rechtboven op Menu
Selecteer "Mijn plaatsen"
Kies het tabblad "Kaarten"
Klik op de onderaan staande tekst: “Kaart maken”
Klik op importeren
Er verschijnt een pop up scherm “Een bestand kiezen om te uploaden”
Klik op het blauwe vak met de tekst: “Een bestand vanaf je computer selecteren”
Zoek je opgeslagen bestand op, selecteer het door er op te klikken en klik op openen.
Als het bestand geupload is komt Google maps te voorschijn met de door jou geplande route.
Klik op de tekst “Naamloze kaart”. Er verschijnt een popup waarin je de naam kunt aanpassen. Klik hierna op “Opslaan”

Soms moet ik Google maps afsluiten en weer opnieuw opstarten om de geuploade kaart in de lijst “Mijn kaarten” te zien.

Google maps volgt niet altijd exact de geplande route maar snijdt soms stukken af.
Ook het volgen van een gepland rondje met hetzelfde start en eindpunt werkt niet goed.
Ik zit dan ook met smart te wachten op de aangekondigde spraakondersteuning van de fiets routeplanner van de Fietsersbond.

Hartelijke groet,

Henk