App stopt bij uitzetten scherm/starten muziek

Ik vind t opzich heel prettig als de app mij audio instructies geeft onderweg (zeker bij een rondje waarbij ik me laat verrassen door de instructies) maar heb vandaag gemerkt dat zodra ik t scherm van mijn iPhone uitzet (om te voorkomen dat ik bijv broekzakbel) dat de app stopt. De hele tocht de telefoon in de hand houden is niet ideaal.

Hetzelfde geld voor afspelen van muziek. Itt bijv bij Google Maps lijken route instructies en muziek niet gelijktijdig te kunnen spelen wat opzich jammer is als je graag fietst met muziek (maar ook nog wilt weten waar je heen moet). Zijn deze dingen op te lossen?

Jammer toch: dit gaat over apparaten, niet over fietsen! Waarom heb je een apparaat nodig om te fietsen? Nou ja, hart en spieren zijn voor mij toch geen apparaten.

Dag! Ben benieuwd of u wellicht buiten dit forum een oplossing hebt gevonden. Ik gebruik de nieuwe versie van de app op een iPhone SE. De app zegt niets over audio-begeleiding, de website ook niet, en op het schermpje kan ik alleen het speakersymbool aanklikken. Dat helpt evenmin. Hoe krijg ik geluid uit de app?