Autobedrijf stapt in fietsen: 'De markt verandert'

Origineel: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/autobedrijf-stapt-in-fietsen-de-markt-verandert/

greenwheels Pon, de grootste auto-importeur van Nederland, kocht in korte tijd grote fietsmerken. Waarom? ‘Wij willen mobiliteit bieden wanneer jij dat wenst’, zegt Raymond Gense van Pon. De meeste mensen zullen Pon kennen als auto-importeur van onder andere Audi en Volkswagen. De laatste jaren heeft Pon bekende fietsmerken als Gazelle, Cervélo en het Duitse Derby…

Duidelijk een verouderd bericht (mrt 2014) want inmiddels zijn de eisen per 1-1-2017 zoals helmplicht en plaats op de weg wel bekend. Het zou aardig geweest zijn als Pon zou reageren op deze nieuwe situatie.

Overigens denk ik dat de speed pedelec weinig kans maakt als de huidige regelgeving niet drastisch wordt aangepast: zolang de speed pedelec verplicht op de rijbaan bibeko moet rijden en verboden blijft op onverplichte fietspaden zal de animo voor de fiets afnemen. Ik neem de verplichte helm, kentekenplaat en WA-verzekering voor lief maar mezelf blootstellen aan agressieve autobestuurders gaat te ver. Ik overweeg dan ook om de kentekenplaat van de fiets te halen als er echt gehandhaafd gaat worden op de plaats op de weg of zelfs de speed pedelec te verkopen en terug te gaan naar de auto (geen VW/Audi, sorry…).