Bandenplakken

Hallo ik ben een student en ben bezig met mijn afstudeerproject voor de opleiding industrieel product ontwerp. Voor dit onderwerp heb ik een probleem situatie gekozen en dat is banden plakken hier wil ik dus een nieuw product voor gaan ontwikkelen. 

Mijn vraag is of er meerder mensen behoeften hebben aan een product waardoor je gemakkelijk je band kan plakken. Ik heb een enquête opgesteld om erachter te komen waar fietsend Nederland behoefte aan heeft.

Indien u even de tijd zou kunnen nemen om mijn enquête in te vullen helpt u mij hier ontzettend mee.

alvast bedankt :like: 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf-lpQc73DVRRkMNJnnfh5CbeMM0mwhGLVpUiU6kEfe1JWz7g/viewform?c=0&w=1

Indien een enquete over fietsonderdelen begint met leeftijd en geslacht, dan haken de meeste mensen gelijk af. Ik ook. Ik rijd ca. 5000 km per jaar, de laatste 20 jaar, in binnen- en buitenland.
Banden plakken is nauwelijks nog een probleem te noemen. Het komt vrijwel niet meer voor. Onderweg een lekke band? Vervelende dingen:

  • waar zit het gaatje,
  • de lokatie van het scherpe steentje in de buitenband, die moet eruit;
  • in regenachtig weer lijm aanbrengen en doen hechten.
  • een pomp, die moet je bij je hebben of lopen naar het dichtsbijzijnde huis in de hoop dat die een pomp hebben. Kleine handzame pompjes zijn mooi, maar voor de band weer hard is, vergaan 10 minuten die je op je knieën of met gebogen rug moet doorbrengen. Succes met je onderzoek.

Klopt ik ben ook van mening dat die vragen er meer toe doen alleen op de opleiding denken ze daar anders over. Een paar van deze punten komen ook later terug in mijn enquête. en ben ook erg blij met de reactie en ga hier zeker iets mee doen.

Groetjes

De opleiding(s leiders) zitten vast in de traditionele onderzoekspatronen. Zo heb ik ze 50jaar geleden al geleerd. De maatschappij is veel verder, het wordt tijd dat ze wakker worden! Maar, daar heb jij niets aan.