Batavus Dinsdag Exclusive 2020

Bedankt voor de uitgebreide update!

Die afstand zadelpunt tot midden stuur is wat ze “Reach” noemen en bij een kleinere framemaat was die kleiner geweest.

Hoeveel de reach is voor de verschillende maten is bij Batavus niet te vinden (slecht!) en de manier waarop ze snappen ook niet wat belangrijk is bij de maat van een frame, dat is niet “van de trapas tot aan het punt waar je zadel uit het frame komt”, zie De warrige wereld van framematen.

2 cm verschil in reach dus en dan nog 3 a 4 cm extra in de afstand einde handvat tot zadelpunt. Ook het stuur van de Holiday had dus meer set-back als wat op de Dinsdag zat.

De Premio SL Belt staat bij de sportieve fietsen van Pegasus. Helaas kan ik reach vinden bij de verschillende frame maten maar ik hoop dat je niet framemaat 58 cm maar 53 cm hebt genomen. Het stuur van de Premio SL Belt lijkt wel erg op die van de Dinsdag dus misschien moet je overwegen die toch nog te vervangen.

Het simpelere zusje van de Premio SL Belt, de Pegasus Urbano SL 8 Belt (niet meer leverbaar) was de winnaar en beste koop van de De ideale forensenfiets 2019 test van de Fietsersbond en deze lijkt er wel op.

Goed zijn de brede banden de verende voorvork voegt naar mijn idee weinig comfort toe maar is wel slijtagegevoelig.

Ik kan het niet goed zien en het staat niet vermeld maat het lijkt alsof het achtertandwiel van de riem een composiet tandwiel is en niet een stalen. Die gaan niet heel lang mee, zie