Bestandsnaam gpx file zelf bepalen

Goedendag,

Graag zou ik de routenaam in de gpx bestandsnaam terug vinden zodat deze leesbaar is mijn garmin.

Is dat mogelijk bij de generatie van de gpx file te realiseren?

De fietsrouteplanner wordt dan een stuk gebruikersvriendelijker

bvd.

Rick van Dijk

Hoi!

Het is mogelijk om de naam aan te passen. Dat moet feitelijk ook voordat je 'm op de GPS zet, het gedownloade bestand is nl. naamloos.

Het is feitelijk een simpele handeling maar niet logisch:

Uit gaande van Windows

  1. zorg voor een goed kladblok alternatief: bijv. notepad++. Dit is nodig om dat het ingebouwde kladblok van Windows niet goed overweg kan regeleinden. Heb je een Mac of gebruik je linux is dat geen probleem, gebruik dan het eigen kladblok.
  2. Open het GPX bestand in het bij 1 geïnstalleerde kladblok.
  3. Pas daarna het GPX bestand aan volgens de volgende plaatje:

    Pasteboard - Uploaded Image

Het lijkt veel werk maar heb je 1x gedaan is het de volgende keer binnen een minuut gedaan…

PS: ik had het graag met tekst uitgelegd maar kan geen XML tag kwijt in het forum, dit wordt geïnterpreteerd als HTML helaas dus vandaar een plaatje…

A: het is veel gebruikersvriendelijker wanneer voor of bij het downloaden van een gekozen route een zelfgekozen naam aan de route kan worden gegeven waarmee deze route in de garmin/gps zichtbaar is.

B: als dat om de een of andere ICT-reden teveel gevraagd is is er voor Mac gebruikers ADZE-lite (gratis!) route-bewerkingsprogramma waarin de route van naam kan worden voorzien. Deze naam is leesbaar in de gps (o.a. Etrex)