Beste 'goedkope' speed pedelec?

Hi allen,

Als we straks na alle lockdowns weer naar kantoor moeten, leek een speed pedelec me heel gaaf voor 2 of 3 dagen in de week. Ik woon 30 km van m’n werk en doe er met de auto nu 25 minuten over.

Even gebeld met HR en helaas heeft mijn werk geen fietsplan o.i.d. Als ik er 1 wil, moet ik hem zelf betalen. Maar ja, ik werk net anderhalf jaar na m’n afstuderen en heb nog geen dikke spaarrekening of salaris.

M’n auto was met €3000 al een dure aankoop. Nu zie ik dat je tweedehands wel voor €1500 - €2000 een speed pedelec kunt krijgen. Is tweedehands aan of af te raden? Of zijn er überhaupt goedkopere modellen die best goed zijn?

Mijn auto is ook een vijfdehands Peugeot uit 2007 dus ik vraag me af of een speed pedelec ook niet net zo goed tweedehands gekocht kan worden. Ik heb geen haast en zal er sowieso nog wel een jaar voor moeten sparen, maar ik wil me graag een beetje oriënteren. :slight_smile:

Je kunt prima een tweedehands speed pedelec aanschaffen. Ik adviseer je dan wel te kopen bij een erkende dealer en daar mogelijk nog garantie krijgt, maar in ieder geval goede service. Dat kun je bij een aanschaf via internet wel vergeten en daarna een dealer vinden die jouw weesfiets wil onderhouden wordt ook lastiger.

Ik kan je wel een goed adres geven: google maar op Fiets Herveld.

Dat is goed om te horen. Ik had al het idee dat het bij een dealer wel verstandiger is ja. Ik zie dat Herveld echt om de hoek is voor mij, wellicht daar een keer langs. Dankjewel!