Bevestiging Garmin of Mio op stuur ebike

Ik heb een ebike met zo’n fors Intuvia display van Bosch. Op zich niets mis mee, maar nu wil ik ook mijn fietsnavigatie op het stuur hebben (nu nog een Garmin Oregon 750, maar overweg een Mio Cyclo Discover of de nieuwe Garmin Edge Explorer 2), maar door het display van Bosch pas het nu niet mooi recht op het stuur.

Kan nu wel op het stuur, maar dan staat het apparaat ‘scheef’ door de krommingen/bochten op het stuur en dat vind ik persoonlijk niet mooi. Heb nu de Oregon ‘uit nood’ op de horizontale buis van de fiets (herenfiets). Mooi recht in het midden, maar je moet toch steeds omlaag kijken; niet prettig en minder veilig).

Nu ben ik op zoek naar ideeën/tips hoe anderen dit op het stuur hebben bevestigd. Foto/plaatje is meer dan welkom.

Dit is mijn fiets nu:

Kan je een foto plaatsen ?

Is een bar extender een optie?
Ze zijn er in vele soorten en maten

1 like

Zo’n extender zou mogelijk wel wat kunnen zijn, daar ga ik eens naar kijken.

Heb ook al naar RAM Mount e.d. gekeken, maar dan wordt het zo’n hele stellage op je stuur en dat vind ik dan weer niet mooi.

Ik zou eens zoeken bij Aliexpress. De meeste artikelen hebben een veelvoud aan foto’s waardoor je een goede indruk krijgt wat er voorhanden is.

RAMmount is oerdegelijk.
Je kan ook opteren voor SPconnect en QuadLock.

Ik houd zelf ook wel van een geordende cockpit.
En heb me laten verleiden door een steun met een draaibaar armpje.

Heb je niet de behoefte om ook je telefoon een plekje op het stuur te geven?

SPconnect heeft een GoPro compatible aansluiting, wat hem geschikt maakt voor een interface met Garmin enz.

Waar zou je de GPS het liefst willen hebben, naast het Intuvia display, erboven of …?

Er naast maar iets boven zou met (zoals eerder genoemd door @pjottr) RAM Mount moeten kunnen niet goedkoop maar wel robuust.