Bosch active line plus of Bosch performance motor?

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar elektrische fiets en twijfel tussen deze twee motoren.
Ben zelf 50 kilo en de bedoeling is om in de vakantie fietsroutes met heling te kunnen fietsen. Niet bergetappes.

Mijn voorkeur neigt naar de active plus aangezien ik ook zonder de motor aan wil fietsen.

Mijn vraag is, kan deze motor ook stijging aan? Of kan ik dan beter de performance nemen?

Zijn hier mensen met de active plus motor die hiermee ervaring hebben?

Alvast bedankt voor de reacties

Over de motor moet Testkees je kunnen helpen.
Maar…met 50kg lichaamsgewicht een fiets van minstens 25kg kopen is op zijn minst een onverwachte keuze. Is een lichte fiets (8-10kg) met bikepacking niet een overweging waard? Is ook nog eens heel wat goedkoper.

Hoog koppel gebruikt de motor alleen als je met laag toerental fiets. Dus als je netjes op tijd terugschakelt voldoet de active line+ ook prima. En vanwege geluid en extra weerstand van de Performance line zou ik altijd voor de Active line+ kiezen. En met je gewicht is optrekken ook niet zwaar.
Terugschakelen met naaf is wel wat lastig met ondersteuning omdat je de benen helemaal stil moet houden om te zorgen dat de motor stopt met ondersteuning. Met derailleur gaat dat veel makkelijker en kan je wel licht door trappen. Of je moet een naaf nemen met schakelonderbreking zoals de Di2 van Shimano of Rohloff E-shift.
Bosch heeft voor 2020 de Performanceline verbetert. De interne overbrenging voor de fietser is er uit gehaald. Je drijft nu wel gewoon direct het kettingwiel aan. Dus performanceline 2020 heeft weer normaal formaat kettingwiel. Heb hem nog niet getest. Maar grote kans dat de nieuwe performaneline stiller is en (veel) minder weerstand heeft met motor uit. Voor de jaarlijkse ebiketest in maart hebben we een groot aantal fietsen met de nieuwe performanceline motoren.

Beste Stef,

Ik heb problemen met de gewrichten, vandaar de elektrische fiets. Bedankt voor je reactie.

Beste Kees,

Bedankt voor je reactie! Ik wacht de test af. Ben benieuwd.

De cube Touring Hybrid Pro 500 en cube Touring one hebben mijn aandacht getrokken. Hopelijk zitten deze ook bij jullie test.

Beste Angela,

Je kunt natuurlijk ook zelf komen testen. De Touring Hybrid zit in de test, maar Cube wist nog niet welk model.
Als je problemen met je gewrichten hebt is ook nog van belang of het probleem is de krachten daarop of het aantal keren buigen. Met hoog koppel kun je met lagere beentempo fietsen dus wellicht zo je gewrichten sparen.
Wat ook een rol speelt is de maximale versterking. Met 250% moet je zelf 100 watt leveren voor de maximale ondersteuning van 250 watt. . Met 340% versterking maar 75 watt. zie bv https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/drive-unit/