Bosch active line

Sinds kort ben ik in het bezit van een Gazelle met een Bosch Active line motor.
De motor geeft ondersteuning, maar ik kan niet van niveau switchen met de handbediening.

Wanneer ik met de handbediening van niveau switch, veranderd deze wel op het computerscherm van niveau, maar de motor geeft niet meer/minder vermogen.

Heeft eerder iemand dit probleem gehad? En hoe is dit op te lossen?

Wat zegt je dealer?

Lijkt me als er echt geen verschil is een garantiekwestie.
Maar bij 25 km/h als de motor al aan het afbouwen is dan merk je geen of nauwelijks verschil tussen de ondersteuningsstanden.
Bij optrekken moet je wel duidelijk verschil kunnen voelen.

Ik rijd met een Active+ model van Bosch en haal afhankelijk van de ondersteuning 60km - 145km. Trap meestal in de laagste ondersteuning om de conditie op peil te houden.
Met heftige tegenwind en stijl omhoog gaat er een tandje bij.

Mijn vrouw heeft een nieuwe Gazelle met Bosch active line plus motor. Deze maakt tijdens het fietsen een tikkend geluid. Zolang je druk op de pedaal zet dan is het geluid weg maar zodra je de druk iets verminderd hoor je een terugslag. Tijdens het fietsen is de druk op de pedrn niet constant wat dus deze tik veel te vaak oplevert. De fietsenmaker zegt dat dat geluid normaal is maar het vreemde is dat ik een aantal bezitters van een zelfde motor gevraagd heb en de reacties zijn wisselend: bij een aantal komt dit ook voor maar bij net zoveel eigenaren niet, daar heeft de motor deze tik niet. Ook heb ik op een paar van deze fietsen een test mogen doen. Zijn er onder jullie gebruikers die dit herkennen en is er een oplossing voor. En waarom heeft de ene motor er last van en een andere totaal niet.

Bij de Gazelle van mijn vrouw had zij last van een krakende accu.
Is hiervoor naar de dealer geweest en was toen wat minder.
Later weer terug. Ik heb toen via het contact formulier contact gezocht met Gazelle en op mijn eerste 2 berichten geen reactie gehad. Vervolgens via Facebook contact gezocht, reactie gehad dat men er op terug komt., niets op gehoord. Later iets assertiever bericht gestuurd en vervolgens door Gazelle gebeld en oplossing gekregen.
Ik weet dat dit niet over de accu gaat maar de moraal van dit verhaal is: probeer het bij de bron, maar heb een lange adem, blijf rustig maar houd vol. Natuurlijk is men bij Gazelle op de hoogte van dis soort zaken.