Bosch middenmotor geen ondersteuning


#8

Goedemorgen heren,

Ik zit sinds kort met hetzelfde verschijnsel. Ik vermoed dat het probleem zich voordoet in de accu zelf. Ik heb twee accu’s. Als het verschijnsel zich bij accu 1 voordoet verwissel ik hem voor accu 2 en het probleem is opgelost. Ik denk dat bij accu 1 misschien iets los zit. Ik ga hem binnenkort eens openmaken.

Zojuist startte de fiets weer niet op met accu 1. Ik heb het knopje op de accu ingedrukt om te kijken of er nog genoeg stroom inzat en toen startte de boel wel op. Wellicht ook de oplossing voor jullie? Beter dan 20 min fietsen zonder ondersteuning.

groet,
Alfred


#9

Hans, mijn antwoord liet even op zich wachten, maar het duurde even voordat het probleem opgelost was. In eerste instantie dacht men dat het aan de bedrading lag en heeft de dealer alle bedrading vervangen. Dit heeft even geholpen doch al snel deed de klacht zich weer voor. Het bleek uiteindelijk aan de accu te liggen. Op de een of andere manier stuurt de accu ook bepaalde sensoren aan. Een accu reparatie hielp niet en ik heb nu onder garantie een nieuwe accu van Bosch gekregen en het probleem is verholpen,

Gr Rob


#10

Met Danny , heb een gazelle e bike speed met nuvia display en bosch motor exact de zelfde fout als bij jullie, heb display vernieuwt , werkte 25 km en zelfde probleem , met een andere batterij werkt alles voor 15 km , als ik durf uitschakelen werkt alleen nog de display , geen licht geen aandrijving , denk ook maar een nieuwe batterij te kopen , heb 6500 km met de eerste , type 4 bosch 36 v .
Iemand een beter idee ?


#11

Ik heb een Batavus Sella E-Go met Bosch midden motor 3 jaar oud en bijna 8000 km mee gefietst. Dit voorjaar een nieuwe voorvork gemonteerd ivb ruimte op het veer systeem ( geen garantie) omdat de fiets niet bij een fietsenwinkel maar door mijzelf wordt onderhouden. De laatste maand een paar keer last gehad van een niet werkende ondersteuning. En dat gebeurt wanneer ik eerst ga fietsen en dan pas de fietscomputer inschakel.(soms vergeet je dat als je hem terug plaatst als ik gestopt ben en de fietscomputer heb verwijderd) elke als ik eerst de fietscomputer in schakel en dan pas ga fietsen heb ik nog geen problemen gehad. Tot zover mijn eerste topic


#12

Heb afgelopen zaterdag de nieuwe fiets opgehaalt. Na 80 km met veel plezier gefietst te hebben kreeg ik last van bovenstaande symptomen. Vandaag langs fietsenmaker geweest en voorval uitgelegd en forum verhaal verteld. Direkt storingscodes uitgelezen maar waren er geen aanwezig daarna nieuwe accu mee gekregen maar helaas na 1 km weer ondersteuning weggevallen. Terug naar de fietsenmaker en ruilfiets meegekregen. Nu ff afwachten.
Op zo’n moment blij dat de fiets bij een prima fietswinkel in de buurt is gekocht.


#13

Heb het zelfde probleem gehad, volgens de dealer accu en motor niet de zelfde software. Dealer heeft nieuwe software op motor en accu gezet. heb het probleem al een paar dagen niet meer.


#14

Vanmiddag met mijn echtgenote ca. 10 km gefietst. Stop en koffie bij Ikea. Bij het terugplaatsen van de display op de fiets van haar, werkte deze niet meer. Omdat wij beide Sinus fietsen hebben bj. 2013 , werken de displays ook op beide fietsen. Ook op mijn fiets werkte haar display niet meer, terwijl mijn display wel op haar fiets werkte!!. Dus het lijkt mij in ieder geval geen accu probleem! Wat dan wel…?? Wie het weet mag het zeggen. We hebben al die jaren nog nooit problemen met de displays en accu’s gehad. Zoek verder op internet of daar nog iets is te vinden. Anders maar volgende week maar informeren bij de dealer.


#15

@rob
Inmiddels weer 100 km verder en geen probleem meer. Na de accuwissel was er een display fout. Fietsenmaker heeft deze gereset en hierna alles opnieuw ingesteld. Houder is minder strak gezet en alles functioneert weer met orginele batterij


#16

Probeer hem eens aan te maken vanuit de achterkant bij de accu. Hier zit ook een/ uit knopje. Als hij nu wel aan gaat is de batterij leeg in de display. Door hem een paar keer van achter aan te maken word de batterij weer geladen.


#17

Bij mij hetzelfde probleem, kunt dit oplossen door knopje wat op de accu zit even te gebruiken.
kunt dan controleren of met het display de verlichting aan gaat, als dit het geval is dan werkt de ondersteuning weer.
Vandaag bij de fietsenmaker geweest nieuwe update voor de motor, als alles nu goed is dan is het probleem opgelost


#18

Inmiddels weer een aantal storingen verder. Volgens Bosch is het schroefje om het display te vergrendelen de boosdoener. Dit is verwijderd. Probleem nog 1 maal gehad met het plaatsen van het display. Inmiddels werkt het nu enkele weken probleemloos.
Het vergrendelingsschroefje heeft een afdruk gegeven op de onderzijde van het display, misschien iets te lang geweest.


#19

Heb het probleem met de display opgelost door deze een paar uur op te laden via mijn laptop.
Daarna functioneerde alles weer normaal.


#20

Probleem was nog niet over. Display inclusief houder is gewisseld en probleem lijkt nu echt over


#21

Ik heb eenzelfde probleem. Gazelle eBike Grenoble C7+ HMB met een Bosch middenmotor Active Line Plus uit 2018. Ruim 7500 km zonder problemen. Nu heb ik regelmatig dat het display helemaal uitvalt. Vaak is dat als ik over een hobbel fiets (ongelijkheid), maar niet altijd. Soms is de verschijningsvorm dat alleen de snelheid op het display niet verschijnt. In beide gevallen stopt de motor ermee (> 30 keer gebeurd). Ik krijg hem gelukkig altijd weer meteen aan de praat, soms door uit/aan of door het display er even van af te halen. De fietsenmaker belde me zojuist dat men niets kan vinden. Men heeft wel een software update uitgevoerd. Even afwachten dus, maar ik ben bang dat er een ander probleem is.

Heeft iemand dezelfde ervaring mn. dat het display helemaal uit gaat en/of alleen de snelheidsindicatie?

Groet, Willie


#22

Wat je beschrijft duidt helemaal op een contactprobleem, als je over een hobbel rijdt gaan er dingen bewegen en dat geldt ook voor de afstand tussen het display en de houder.

De elektrische verbindingen tussen de houder bestaan meestal uit metalen padjes in de houder waar dan een balletje aan de onderkant van het display contact mee moet maken. Als het goed zijn zijn die balletje voorzien van een veertje waardoor hobbels geen merkbare invloed hebben.

Ik zou eens kijken of de contacten goed schoon zijn en of de balletjes inderdaad verend zijn.


#23

Ik heb dezelfde problemen en heb het volgende als mogelijke oplossing, werkt in ieder geval bij mij wel. - Haal de intuvia display los van de houder.
Schroef de houder los van het stuur middels 4 inbusboutjes.
Onderop de houder zitten 2 adapters aangesloten.
Schroef dmv een kruiskop-horlogemakersschroevendraaier de 4 schroefjes van de adapter los welke een kabel heeft die niet naar de bedieningsmodule loopt maar van de snelheidssensoren is.
Maak, d.m.v. een glasvezelpen (of scotch brite pad) zowel de contacten als ook de contactveren lichtelijk schoon. (let op: geen schuurpapier gebruiken!!!).
Zet alles weer in elkaar en Voila, het werkt weer.


#24

Sinds april 2 identieke Gazelle fietsen met active Line midden motor en heb zelfde probleem als in forum beschreven,heb zelf al alles geprobeerd display en batterij verwisseld,contacten display gereinigd,kabel adapters die achter op display zitten losgemaakt en de contacten gereinigd.Het gebeurt op willekeurige momenten en is zelfs een veiligheids probleem omdat verlichting uitvalt,het rare is dat er geen error code verschijnt en dus ook niets verkeerd gevonden wordt.
Je zou dit niet verwachten van Bosch en hoop dat er zo vlug mogelijk een oplossing komt.


#25

Ik heb identieke problemen “gehad” met de bosch active line 400wh. Het begon met het soms frequent schakelen van de lader tijdens opladen (klikken). Vervolgens geen ondersteuning als ik de fiets een korte tijd uit en dan weer aanzette. Door de fiets op de accu aan te zetten of even op te laden was dat probleem verholpen. Dan ineens heel kortstondige (1-2 sec) uitval tijdens het fietsen, slechts een paar keer (geen nul of snelheid meer op het display). En uiteindelijk liet de accu zich niet meer opladen en was er ook geen communicatie met het display. Omdat de accu zijn actieradius gewoon haalde als er geen problemen waren, weet ik vrijwel zeker dat het niet aan de cellen zelf ligt. En aangezien de garantie net 2 maanden verlopen was heb ik de accu uit elkaar gehaald, omdat ik dacht dat het een los contact zou zijn. Ik ben er ondertussen vrijwel zeker van dat alle symptomen met elkaar te maken hebben en dat het veroorzaakt wordt door de print in de accu. Balen dat zo’n printje niet gewoon vervangen kan worden. En ik kan me vergissen maar ik denk dat de meeste in dit forum last hebben van het zelfde probleem. Ik heb vandaag een nieuwe accu gekocht (€500,- :frowning_face:slight_smile: ). Momenteel ligt hij aan de lader. Tot nog toe lijkt het allemaal goed te gaan.
.


#26

Dat de (fabrieks?)garantie net is verlopen wil niet zeggen dat je geen recht meer hebt op de ‘wettelijke garantie’. Je hebt recht op een deugdelijke product. En je mag van een printplaat in een fietsaccu verwachten dat die langer mee gaat dan fabrieksgarantie bij normaal gebruik. Zie voor meer info
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Voor deze wettelijke rechten moet je bij de verkoper zijn en niet bij de producent.


#27

Ik reageer erg laat, maar dat komt omdat het probleem zich nu voordoet.
Hier precies hetzelfde gedoe, het display valt om de haverklap uit en ook nog eens op ongeregelde momenten.
Dan bij een hobbel, dan weer niet bij een grote hobbel maar op vlak wegdek.
De ondersteuning is dan ook weg, het duurt maar paar seconden maar dan nog.
Heb ook het gevoel dat het steeds erger wordt.
Het volgende gedaan.

Eerst naar dealer, kon niks vinden.
Nu het erger wordt, display van partner gebruikt, geen verbetering
Accu van partner gebruikt, geen verbetering
Accu EN display van partner, geen verbetering.

Gaat hier om Gazelle Grenoble C 7 + HMB van nog geen jaar oud.
Nu zijn we op vakantie maar dit is niet meer leuk.
Eerst gedoe met afgebroken achterspatborden bij beide fietsen, nu dit weer.
Zit langzaam aan te denken om rechtsbijstand in te schakelen als het nu niet opgelost wordt, wil in ieder
geval niet meer afgescheept worden met : we kunnen niks vinden.