Bril-over-bril tegen traanvocht/prikkende ogen?

Ik heb op de fiets helaas snel last van prikkende en hevig tranende ogen. Ben een brildrager, dus zoek nu een soort van bescherming over mijn bril heen.(Zonder meteen als een halve gare uit te zien…)
Ik weet dat parachutisten/skydivers ze gebruiken - maar ken ze alleen van internet. Heb ze nog niet kunnen passen/uitproberen. Merken als Kroops OTG goggle (over the glasses) en Flex schijnen ze te hebben voor 20-30 euro (ex verzendkosten)
Heeft iemand nog tips? Geloof me, dat gedoe met je ogen bederft een heel stuk fietsplezier.
Patrick

Ik denk dat je last hebt van allergie. Kan wat antihistamine niet helpen?

Zelf geen vaste brildrager maar in de zomer draag ik wel regelmatig een zonnebril op de fiets, voor de zon maar vooral tegen de beestjes die in je ogen vliegen. Met die zonnebril heb ik geen last van tranende ogen, zonder trouwens ook niet. Ik denk dat de vorm van de bril wel een verschil kan maken wat bertreft de luchtstroom bij je ogen.

Heb je wel eens andere brillen gehad waarbij het probleem minder of niet was?

Ik zie dat “Over de bril goggles” op in NL verkrijgbaar zijn:

https://www.parachutecase.nl/theshop/artikel/goggles/index.html

Dank beiden. Dat van die allergie zal ik toch eens wat serieuzer gaan bekijken. Voor de hand liggende gedachte, maar ik heb blijkbaar iemand anders nodig die het zegt om het serieuzer te nemen!
En ja, ik heb die over de bril-goggles ook al in de peiling.