Chinees luchtfietspad met lopende band uit Lissebroek

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/chinees-luchtfietspad-met-lopende-band-uit-lissebroek/

Beijing wil graag het fietsen stimuleren. Maar er is geen plek meer voor fietspaden. Dan maar de lucht in. Een bedrijf uit Lisserbroek zorgt ervoor dat Chinese fietsers het hoogteverschil gemakkelijk kunnen overbruggen. ‘We kregen eind vorig jaar een mailtje van een Chinees architectenbureau. Ze vroegen of we snel konden komen’, zegt Arjan Minck van…

Ik vindt dat VeloComfort GutterBrush wel iets, makkelijker afdalen waarbij ook je velgen nog schoongemaakt worden, benieuwd hoe die ConveyorBelt voor naar boven bevalt. In ieder geval leuk dat een Nederlands bedrijf dit mag leveren.

Ik kan wel iets met het pleidooi van @tndmbkr, ik fiets ook liever dan ik de trap neem maar ik denk wel dat ik/wij de uitzondering zijn, kijk maar eens hoeveel mensen de trap nemen als ernaast een roltrap is.


Ik vind die spiraal naar de DonauBrücke Pöchelarn ook wel wat hebben. Gewoon op eigen kracht naar boven.

In Deventer is de ondergrondse fietsenstalling bij het station een jaar of wat geleden grondig gerenoveerd. Daarbij zijn de te steile trappen door 1 goed uitgevoerde trap met 4 prima goten. Aan de andere kant is een hellingbaan gekomen: ideaal wanneer je kinderen op de fiets hebt en nog een kind dat zelf fietst. Met een trap is dat niet te doen.

1 like