Cobi bike app geeft geen audio assistentie

Dag , ik ben Arnold , 67 jaar uit Belgie.
ik heb een nieuwe E-bike , een Velo de Ville AEB 800 met Bosch intuvia display.
ik heb me onlangs een Cobi-bike sport 2.gen aangekocht met universele hub.

De 1ste maal dat ik de Cobi bike app heb geïnstalleerd was dit op een Motorola Moto G5 met de Nederlandse taal als standaard taal en ALLES werkte perfect , ook de audio , als ik veranderde van motor assistentie dan hoorde ik de hub zeggen “eco – tour – sport” en ook gesproken assistentie bij de navigatie module.

De Motorola is defect geraakt en nu heb ik de Cobi bike app geïnstalleerd op een andere smartphone , een Samsung galaxy J7 eveneens met Nederlands als standaard taal , echter telkens bij de opstart van de app krijg ik nu de melding “this language is not supported” en heb géén audio assistentie.
Als ik als standaard taal Engels kies dan heb ik die audio assistentie wél , maar dit is niet zo handig voor het andere dagelijks gebruik van mijn Samsung.
énig idee hoe het komt dat het op de Motorola wél werkte en op de Samsung niet , niettegenstaande ik dezelfde instellingen gebruik voor taal en toetsenbord ?

Mvg,
Arnold.

Ik zou eens checken of in Android Nederlands als Text-to-Speech aka TTS taal is geinstalleerd, ik denk dat de Cobi bike app gewoon gebruikt maakt van de Android libraries om spraak te genereren.

Hallo,
dat was idd het probleem , ik had daar nog nooit bij stilgestaan , bij TTS , die stond ingesteld op Samsung speech , heb dit veranderd naar Google en het werkt nu , een vriendelijke Nederlandse stem “spreekt” nu tegen mij.
een gezond en veilig 2021 !
Mvg,
Arnold.