Comfortabele platformpedalen van Ergotec

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/comfortabele-platformpedalen-van-ergotec/

Ik zie dat Ergotec ook trappers heeft met aan één zijde bindingen voor schoentjes. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik had vroeger soortgelijke, maar daarvan zijn na 10 jaar de lagers stuk. Het probleem wat ik daarmee had was dat ik met “normale” schoenen (te) vaak op
de verkeerde kant van de trapper stond.

Verder: in het artikel staat dat de EP-Cargo 250 gram zwaarder is, maar als ik op de website van Ergotec kijk, zie ik dat de EP-Cargo 74 gram (420-346) lichter is. Hoe zit dit?

Het gewichtsverschil komt door creatief boekhouden van Ergotec. Het gewicht van de Cargo is van 1 pedaal. Van de andere van 2.

1 like

Zelf ben ik wel gecharmeerd van de Contec CPI-NY pedalen:

Met de lage hardplastic pinnetjes glij je niet van de trapper af terwijl ze niet scherp zijn. Lekker licht, 260g, met goed afgesloten lagers en met een prijs rond de €30.

Hiervoor had ik NS Bikes Nylon Pedalen met een vergelijkbare constructie alleen door de open lagers liepen binnen een jaar de lagers niet meer heel soepel, er was waarschijnlijk zand in gekomen.