Condens in displays

Ik heb 2 nieuwe ebikes aangeschaft. Het blijkt nadat ik er mee in de zon fietste, er is geen druppel regen overgekomen, dat ze zijn afgeleverd met behoorlijk wat condens in de displays (bafang). Dat was onder invloed van de zon na een paar uur wel weer verdwenen. Ik meldde dat aan de verkoper. Die reageert met: De condens mag in uw display komen. Vanuit technisch oogpunt kan dit geen kwaad. Wisselen van de displays helpt niet.
Moet ik daar mee genoegen nemen? Is dat wel normaal?

Mijn Kalkhoff kent hetzelfde probleem. Na de winter een beslagen venster dat na enkele uurtjes in de zon is verdwenen. Ook bij mij werd gemeld dat dit geen probleem is, mits dit niet met enige regelmaat gedurende het gebruik terugkeert.

Inmiddels heb ik de toezegging gekregen nieuwe displays te krijgen nadat ik bericht had: “Het feit dat fietsen al wordt afgeleverd met vocht in het display klopt niet. Er moet dan wel haast sprake zijn van of een fabricagefout of de displays moeten onder zeer slechte omstandigheden bewaard of getransporteerd zijn. In de zon zijn de schermpjes slecht af te lezen. Ook vanuit technisch oogpunt is het schadelijk voor de electronica in de display.”

Eigenlijk te zot voor woorden dat een fietsenwinkel zulke slechte service biedt. Dat display had dezelfde dag nog vervangen moeten zijn onder garantie. Een rotte appel dus.