Cube of Qwic e-bike?

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag jullie advies willen over de aanschaf van een e-bike.
Ik ben op zoek naar een sportieve e-bike voor woon-werk verkeer in Zuid-Holland.

Ik heb 2 e-bikes op het oog en proef gereden. Beide bevallen goed, maar ik twijfel welke het zal gaan worden.

Cube Touring Hybrid EXC 500.
Nieuw
Accu: 500 w
Motor: 65 nm
Middenmotor Bosch

QWIC MD11
2e hands (circa 10 maanden)
Accu: 735 w
Motor: 90 nm
Middenmotor Brose

De motor en accu van de Qwic zijn beter, maar niet helemaal nieuw meer. De Cube is dat wel.

De Cube is €350 duurder dan de Qwic, de Qwic was een duurde nieuwprijs.

Kunnen jullie mij adviseren bij de keuze tussen deze twee e-bikes? Of wellicht mensen met ervaringen met Ă©Ă©n van deze e-bikes?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Matthew Mulder

Ik begrijp je vergelijking niet.
Als ik de typeaanduidingen voorleg aan Google, is de Qwic een pedelec, en de Cube een ebike.

Het gaat om deze fiets, is een gewone e-bike.

Ik vind dat je ons erg weinig informatie verstrekt.
Een website met zinvolle informatie over de rest van de fiets, dringt zich niet direct op.

Gaat het om:

Dan is volgens mij de Cube €450 goedkoper.

De QWIC lijkt meer gemaakt te zijn voor bergachtig terrein en dat lijkt me in Nederland overkill.

Het gaat inderdaad om deze twee e-bikes.

Het klopt dat de Cube duurder is, maar de Qwic die te koop staat is nu circa 10 maanden oud en kost €2500. De Cube €2850 (nieuw).

Wellicht heb je gelijk dat de kracht van de Qwic motor (90 nm) niet echt nodig is in vlak landschap.

Wat zouden jullie adviseren?
€2850 voor de Cube Touring Hybrid EXC 500 (nieuw) of €2500 voor de Qwic MD11 (tweede hands)?

Alvast bedankt!

Helaas kan ik je niet echt adviseren, ik heb nooit op een elektrische fiets gereden en denk er ook niet aan er een voorlopig aan te schaffen. Op eigen kracht, op een sportieve toerfiets haal ik prima 25 km/h en dat stukje inspanning doe ik graag.

Ik ben wellicht te laat, maar ik rijd een Specialized Como met de Brose motor die op jouw Qwic zit. Ik heb er nu 4000km probleemloos opzitten haal in de eco stand keurig 90 km met fietskampeerbepakking. Ik heb ook eerst Bosch gehad maar je geeft tyoe van de Bosch motor aan, Bosch is ook prima die Brose reageert wat feller maar dat kan zijn omdat die 90nm is, dat had de Bosch niet… succes!

Ja en nee.

90Nm met derailleur en dunne spaken is het recept voor spaakbreuk. Ik heb zelf de Qwic premium MN330 gehad en had dezelfde motor. De spaken zijn 4x vervangen geweest en bij de laatste keer hebben ze er spaak 12 ingezet en die braken niet. Bij een derailleur heb je langere spaken in een kleine hoek bij de as, dus wees gewaarschuwd. Qwic gebruikt namelijk te dunne spaken.
Nu heb ik een Gazelle ultimate c8+ met belt en Gazelle levert bij hun ultimate series al standaard dikkere spaken en dat zal met een reden zijn. Dan is mijn Bosch motor nog maar 50Nm.

Pluspunt: met dikkere spaken kun je zuid Limburg op je sloffen aan zonder enig probleem. De Brose is werkelijk be-re-sterk!

Als je dikkere spaken nodig hebt om ze heel te houden, dan deugt het hele spaakwerk niet, incl het merk, type spaak en de velg.

1 like

Koop NOOIT qwic. Tip van een professional.

Kun je je oordeel ook meer toelichten? Ook wat “een professional” in dit geval inhoudt? Die antwoorden betekenen meerwaarde.