D-Cycle probleem

Graag het volgende over het merk D-Cycle: Mijn vrouw heeft een electrische fiets van dit merk gewonnen op de huishoudbeurs en wel het type 36W/M-01. Erg leuk natuurlijk was onze eerste reactie. Maar toen de fiets eenmaal bij ons thuis was afgeleverd door een bedrijf uit Amsterdam, werd ons aanvankelijk enthousiasme verdrongen door teleurgestelde gevoelens. Wat was er nl. aan de hand…….., de ketting bleek in de kettingkast aan te lopen. Beroepshalve, ik ben zelf nl. rijwielhersteller met als specialisme elektrische fietsen, was mijn nieuwsgierigheid gewekt en ben ik zelf op onderzoek uitgegaan. Ik kwam erachter dat er een productiefout(en) in de fiets zat. Daar de fiets geleverd is door een bedrijf uit Amsterdam en wij op 130 km. afstand daarvan wonen, leek het mij praktischer en economisch effectiever dat ik de fout zelf zou herstellen. Ik dacht bij mijzelf, D-Cycle is mij daar vast wel erkentelijk voor en is misschien zelfs wel bereid om op enigerlei wijze ons compensatie aan te bieden voor de tijd en energie die ik in hun product heb gestoken om hun probleem op te lossen. Ik heb een mail gestuurd met het bovengenoemde verhaal maar er kwam maar geen antwoord op terug. Na veel telefonische doorverwijzing kreeg ik na een paar weken eindelijk respons. Een vertegenwoordiger waarmee ik via de telefoon een vriendelijke conversatie had, gaf  toe dat er productie fouten waren geconstateerd in het type fiets wat wij hebben gewonnen en deed het voorkomen dat hij z’n best zou doen om op enige manier ons te compenseren voor de tijd die wij in hun product hadden gestoken. Ik dacht bij mezelf……., waarom krijgen wij deze fiets dan zo aangeleverd als deze problemen bekend zijn? Enfin, na enige tijd kregen wij via de mail te horen dat compensatie op geen enkele wijze tot de mogelijkheden behoorde en dat wij de weg via de dealer hadden moeten bewandelen! Nu kom ik uit de branche en weet ik dat ze formeel de wet aan hun kant hebben. Naar de letter van de wet hebben ze gelijk maar naar de geest van de wet vinden wij het erg kinderachtig dat ze ons op geen enkele wijze tegemoet willen komen. Zelfs een excuus kan er niet vanaf, sorry is teveel gevraagd. Om in de terminologie van het bekende programma Radar te spreken: Een dikke koude douche voor NV D'Ieteren Sport SA
Parc Industriel de la Vallée du Hain 37
1440 Wauthier-Braine

die het merk D-Cycle leverd!