De kaart wordt niet volledig getoond

In de app voor Android zie ik in kaartweergave alleen de linker bovenhoek van de kaart. Als ik de kaart verschuif zodat een ander gedeelte links boven komt wordt er wel een extra ‘tegel’ geladen.
Ik heb Android Oreo 8.1 en app 4.3.3

Dank voor je bericht. Op mijn Android heb ik het ook heel af en toe, dan is herstarten van de app voldoende om het probleem voor dat moment op te lossen. Heb je dit probleem vaker? En heb je proberen de app opnieuw op te starten?

Met vriendelijke groet,

Richard Valkering
Team Fietsrouteplanner

Hmm gisteren en vorige week ging het eigenlijk altijd fout. Op dit moment werkt het weer goed.

Wat me nog te binnen schoot: Als het fout ging stond ook de route helemaal linksboven. Alsof de app ‘denkt’ dat de kaart display maar een paar pixels groot is. Dat zou kunnen verklaren waarom er ook alleen daar een ondergrond wordt geladen.

Nou, goed om te horen dat het inderdaad weer werkt. Ik zet de vraag nog wel door naar de beheerders. Het is wat lastig te reproduceren als het maar af en toe gebeurt, maar hopelijk weten ze te vinden waar het mis gaat.

Ik heb het vooral als mijn dataverbinding hapert. WiFi/data ann- en uitzetten helpt soms, in- en uitzoomen helpt soms ook.

Ik sluit me aan bij @MWijkstra .

Maar het hoeft niet noodzakelijk te liggen aan de kwaliteit van jouw dataverbinding.
De kaart moet een lange weg over het internet afleggen voordat hij bij jouw telefoon is.
Misschien dat de snelheid voor een gratis dienst als de routeplanner van de Fietsersbond langzamer is?
Langzamer dan in het script van de app mee rekening is gehouden.

Het heeft ook te maken met het gebied waar je fietst.
De ene keer fiets je in een gebied dat door èèn tegel wordt gedekt.
De andere keer fiets je in een gebeid dat over vier tegels is verdeeld…