De weg kwijt en aanwijzingen die dan niet kloppen

Ik start meestal met het volgen van de route instructies, maar het gebeurt me wel eens dat ik een afslag mis.
Ik ben van mijn auto navigatie systeem gewent dat het dan de route opnieuw berekend en oppakt van de locatie waarje op dat moment bent. De iphone app doet dat niet. Die raakt compleet de kluts kwijt en is dan verder eigenlijk niet meer bruikbaar als het niet lukt om het punt waar de fout in ging terug te vinden. Ik los dat nu op door de route aanwijzingen maar te laten voor wat ze zijn en verder te navigeren met de blauwe stip en de blauwe lijn op de kaart. Dat gaat op zich ook wel, maar…is er een manier om de navigatie aanwijzingen weer op te pakken als je verdwaald bent?

Dank voor uw bericht. Inderdaad, het herbereken van de route gaat in onze app niet automatisch. Mocht er van de route afgeweken zijn, en de app dus maar steeds naar dat ene punt waar die gebleven was blijft verwijzen, dan is daar een wel handmatige oplossing voor.
Stop eerst de navigatie via de knop ‘Stop navigatie’ onderaan het scherm met de aanwijzingen en pijlen. Als daarna de navigatie opnieuw gestart wordt, dan begint de route als het goed is bij het dichtsbijzijnde punt. Let op: dat gebeurt simpelweg op afstand. Als de vorige afslag te dichtbij is, dan moet je eerst nog even doorfietsen totdat het volgende punt dichterbij is.

Met vriendelijke groet,

Richard Valkering
Team Fietsrouteplanner

Ha Richard, Dank voor je snelle antwoord. Hiewr kom ik inderdad verder mee. Fijn om te weten want ik ga binnenkort een wat langere tocht maken. Maar eh (:wink: is niet veel te mooi weer om achter de computer te zitten en domme vragen van bezoekers te antwoorden?

heel veel dank,

gert

Navigatie is heel erg handig maar ook weg fietsavontuur. Ik weiger navigatie te gebruiken, zoek van te voren wel de route ongeveer uit en de rest is zoals “de weg zich aandient”, zo’n beetje als het leven.

Haha, tja, betrapt… Gelukkig heb ik daarna alsnog van het lekkere weer kunnen genieten :wink:

Klinkt ook goed. Dat biedt nog wat ruimte voor verrassingen inderdaad :slight_smile:

Voor fietsvakanties (ik ben er tot in Oostenrijk mee gekomen) laat ik de GPS/smartphone alleen de track, waar ik me bevind en de goed richting aangeven, handiger dan aanwijzigen en als je van de route af wijkt is het gewoon een kwestie van weer naar het spoor rijden.