Donkere tijden/frustratie

Het is al weer een tijdje zo ver: donkere ochtenden tijdens w-w route op de fiets.

Waarom zijn er nog steeds zo veel figuren die het niet nodig vinden ( goed) gezien te worden op het fietspad?

Ze rijden zonder licht en het liefst met donkere kleding.

Interesseert het ze niet dat ze zichzelf en anderen in gevaar brengen?Domweg laks en stompzinnig?

Het is toch een kleine moeite om voor een voor- en achterlamp te zorgen. En als je ze op het werk of in de stalling van de fiets afhaalt, worden ze óók niet gestolen.

En waarom zijn regenpakken altijd donker van kleur? Het zicht IS dan al zo slecht.

PS: ROOD licht moet ACHTER op de fiets.

Daar ik wat overbelasting heb, mag ik van de fysio geen 5 dagen naar mijn werk op de speedbike (45 km pu) van R’dam naar Den Haag rijden en terug.
Vandaar dat ik 1x per week de snorscooter pakt.

Een 4 takt stinkt trouwens niet, dat zijn de 2 takt en de scooters waar men aan rotzooit waardoor je de olie ruikt.

Last van je rug…

Dan zou je een (overdekte) ligfiets kunnen overwegen.
Die zijn ook verkrijgbaar met assistentie.

Hoi Wiheda,

dank voor je steun.

Maaruh…

Kan je niet beter de stinkscooter laten staan en lekker de fiets pakken…?! :wink: :wink:

Veilige km’'s !

Sta geheel achter je tekst. Als je maar genoeg met z’n alle doet wat niet is toegestaan, roept de politie vanzelf dat het niet meer te handhaven is en wordt het oogluikend toegestaan.

Geef gewoon op drukke fietspaden hoge boetes. Ook als men de niet toegestane los hangende rode en witte lampjes aan kleding hebben hangen die eigenlijk bedoeld zijn om aan de halsband van een hond te hangen.

Men weet niet hoe gevaarlijk men is voor de andere weg gebruiker. Dat ze zich zelf in gevaar brengen heb ik zelf geen probleem mee, het is hun keuze zonder licht te rijden. Als ik soms de snorscooter van mijn vrouw gebruikt met windscherm, zijn deze fietsers haast niet waar te nemen, zeker als het regent.