Duurtest: Rugzak Basil Miles Daypack

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/duurtest-rugzak-basil-miles-daypack/

Als een tas ‘multifunctioneel’ wordt genoemd, is het meestal een tas die nergens in uitblinkt. De Basil Miles Daypack is een uitzondering. Goed als rugzak zowel als schoudertas, handtas en fietstas. Maar hij slijt wel snel. Het formaat van de tas van 35 bij 30 bij 11 centimeter is geknipt voor A4-mappen en laptops. Je…

Een mooie uitspraak.
Maar elke fietstas is een multifunctionele tas.
De ene dag doe je er de aardappelen in, de andere dag je vakantiekleding, en op weer een andere dag je kantoorspullen.
Ik heb nooit het idee gehad om voor elk van die doeleinden een aparte fietstas te kopen.

Problemen met uitscheuren doen zich pas voor als je er een laptop in wilt vervoeren.
Ortlieb is/was voor mij het toonbeeld van degelijkheid.
Maar ook een Ortlieb blijft niet lang heel met een laptop.
Om de simpele reden dat de bodem van een Ortlieb kleiner is dan de zijkant van de laptop.

Ik denk dat de geteste daypack heel was gebleven als je onderin wat sokken en een trui had gedaan.
Ook handig als de trein weer eens ergens in een weiland is blijven staan.

Ik gebruik een Ortlieb Vario voor woon-werk:

Met iets van 37 x 27 x 17 cm past daar mijn laptop en regenkleding in. Ook kan er nog wat kleding en/of wat boodschappen bij. Redelijk makkelijk om te bouwen van rugzak naar fietstas en omgekeerd, zelfs lopend lukt me dat.

Tot is nu 4 jaar in gebruik en ik denk dat dat wel minstens het dubbele wordt.