E-bike aanhanger

Ik heb een Cube E-bike en voor wat betreft het maximaal toelaatbaar gewicht van het frame (MTT) de volgende specficaties:

Fiets + berijder 115KG Bagage:25KG en aanhanger max:60KG MTT: 180KG.
Ik ben met mijn 100KG aan de zware kant en het gewicht van de fiets (23KG) kom ik met kleding mee op 125KG belasting. In principe zou ik de fiets nog met 15KG bagage kunnen belasting. Schijnbaar kan ik door gebruik te maken van een fietskar max 55KG bagage kunnen vervoeren. Immers 55+125=180KG.
Ik zit te denken om de aanhanger plus bagage max 35KG aan gewicht te laten zijn.
Graag zou ik vernemen of de E-bike dit tijdens een fietsvakantie in Nederland gaat redden. De Cube heeft een middenmotor van Bosch van 50nm.

Wat voor versnellingen heeft je e-bike?

40Nm hoeft zeker geen probleem te zijn, schakel waar nodig een versnelling lager.

Ik heb negen versnellingen derailleur. Het gaat om een Cube Touring One 500 Mh. Ik richt me op een afstand van max 50 km per dag. Koppel motor is btw 50nm.

Met 38T voor en 36 achter moet je ongeveer 7km/h fietsen om vol vermogen te hebben met 50Nm. Met jouw gewicht kun je dan een max 10 a 12% helling fietsen (hangt natuurlijk ook af van wat je zelf nog kunt). Dus afgezien van paar steile helling in limburg kun je alles fietsen. Wel op tijd terugschakelen om te voorkomen dat je stilvalt.