E fiets haalt de 25 km/uur niet

Ha Fietsers

We hebben de https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/intuvia
op onze fiets
https://www.sparta.nl/elektrische-fietsen/regular-e-bikes/m8tb-belt-19?color=zwart&frametype=li&gears=8
Een dames en heren model.

Ik heb nadrukkelijk het gevoel dat deze fiets de beloofde snelheid van 25 km/uur niet haalt. Ik heb altijd mijn foon met navigator aan, er een gps logger bijgehaald (ook op mijn foon). De leen fietsen van mijn fietsenmaker rijden minder fijn, maar wel harder. En de snelheids meters aan het begin van wat dorpen (vanwaar af je slechts 30 mag), die geven 22 of 23 km aan. En dan rijdt ik ? 26 km of meer, in de turbo stand.

Ik heb dit al gemeld bij Bosch

Wie herkent dit ?

Hans

Je kunt iets wel 100 keer bij Bosch melden. Alleen de verkoper is aansprakelijk.

Hi Hans,

Installeer een speed app op je telefoon en je kan heel nauwkeurig je snelheid meten. Je zal altijd zelf moeten fietsen om de 25 km/h te halen en ook gewicht, wind, rolweerstand, enz spelen een rol… Zet de ondersteuning op max en dan moet hij ondersteuning geven tot en met 25km/h. dat hoeft niet maximale kracht te zijn… het kan ook minder zijn… als hij het niet haalt moet je bij Sparta klagen en niet Bosch… In de software kunnen oa. de wiel omtrek worden gezet die bepalen is voor de snelheid.

Ook niet bij Sparta! Leg dat maar eens uit dan?

Zet je wielomtrek in de Intuvia op de kleinste maat. Dat levert je al makkelijk 1-2 km/h op.

Hoe snel ga je volgensnde Intuvia? Ik rij met redelijk trappen op Tour en vlakke weg toch makkelijk 25.5. (bosch performance line)

Heren,

Bosch reageert hier uitstekend op, mijn zorg is doorgezet naar de 2e lijns.
Mijn wielmaat staat precies goed ingesteld op 2230 mm. En dat laat ik zo.
Mijn fietsenmaker zegt niets voor me te kunnen doen. Vandaar mijn gang naar Bosch, ik wil begrijpen wat ik van de aandrijving mag verwachten volgens de specificaties. En ik wil 25000 meter per 3600 seconden kunnen rijden. Omdat ik een dappere trapper ben, rijd ik mijn (bijna) dagelijkse retourtje van 11 km altijd in de turbo stand, met een snelheid van 25 tot 29 km per uur, volgens de intuvia. Met geen wind of wind mee nog meer. Volgens mijn gps en andere snelheids meters, zit ik er dan tot 3 km / uur onder.
In ieder geval, ter info, met deze fiets kun je uitstekend harder dan 25, als je fietsmotors in je kuiten hebt. En dat is niet met alle e-fietsen zo. We hebben er een paar geprobeerd in januari …

Wat mijn zorg betreft : meten is weten. Klopt mijn zorg ? Want de fiets rijdt wel fijn. Hij accelereert goed. Tot aan de 25 km op de intuvia en volgens mij dus in het echt tot ? 22,5 km /uur.

Ik navigeer met de OSMAND app, die ook een gpx track vastlegt. En daarnaast gebruik ik de gpslogger app. Welke app raden jullie aan ? Wat zijn er nog voor andere mogelijkheden ?

Mijn melding bij Bosch is van 29 mei, met twee reakties, de laatste op 4 juni
Op 18 juni heb ik Bosch gevraagd of het mogelijk is om de intuvia tijjdens het fietsen uit te lezen, om de data te kunnen vergelijken met mn gpx bestanden.
Ik heb daarop nog geen antwoord gehad. Zonet maar weer gevraagd per meel.

Genoeg maar weer voor vandaag.

Hans

Ik denk dat je de nauwkeurigheid van je gsm overschat.
Probeer eens een stuk weg te vinden van precies 1 of 2 km (bv kilometerpaaltjes langs een grote weg) en chronometreer hoe lang je daarover doet terwij je zo precies mogelijk 25 km/h rijdt op de Intuvia.

Als ik de gemiddelde snelheid van de Intuvia vergelijk met wat Strava zegt, dan zit daar geen 2 km/h verschil op, en beide systemen zouden moeten stoppen als je stil staat.

1 like

Hallo ik heb een sparta d-Burst m8tb
Januari gekocht als ik 26 km met de fiets in de turbo stand Rij Rij ik Oorspronkelijk 22 km de snelheid meter die bij ons in de wijk hangt geeft ook 22 km aan en de fiets van mijn vrouw ook die heeft een sparta R10ti

Heb het ook met de fiets sparta D-Burst m8tb als ik 26 km rij rij ik Oorspronkelijk maar 22 km dus gaat mij ondersteuning eerder uit,
De snelheid meter die bij ons in de woonwijk hangt geeft ook 22 km aan

Heeft u nog wat van bosch gehoord
Mvg