Easyrider racefiets

Ik heb diverse zelfbouwfietsen waar de trapas circa 30 cm verder naar voren zit.Voordelen:-betere benutting van de beenspieren en comfortabeler,veiliger zit.Het heeft nogal wat geexperimenteer geeist
voor ik de ideale hoek zadel-trapas had gevonden.Gezien grote verschillen in lengte en lichaamsbouw is die hoek niet uniform,maar het punt is dat een 2 cm diepere zit al groot verschil maakt.
De tip is een frame te bouwen met een gedeelte 4 cm koker
waarop men een bracket van flevobike kan verschuiven.
Ook heb ik een fiets met een horizontaal verschuifbare zadelpen.
De easyrider fietsen op de markt zijn zwaar,maar een goeie zelfbouw ‘‘zitfiets’’(tussen gewoon en ligfiets)
doet weinig onder voor een racefiets.

Kijk op internet eens bij RANS, een Amerikaans bedrijf dat oa ook ligfietsen maakt. Ze hebben een hele lijn van Crank Forward fietsen. Rijden zaaalig !

Het RANS team heeft de Race across America gewonnen.Wel typisch dat Amerika vooroploopt en zie
hoe populair het mountainbiken is geworden!
Hopelijk gaat dit ook gebeuren met de crank forward fiets.Ze zijn ook niet bang voor de smalle ruimte tussen trapper en voorwiel.Je hebt hier met het sturen ook geen last van.Het valt wel op dat er geen model bij zit met kleiner voorwiel,waar minder gewicht op rust dan bij een normale fiets.Voor zover bekend bouwt alleen
van Raam in Aalten nl soortgelijke fietsen.