Een fiets voor naar het werk

Hallo,

Na een tijd lange selectieprocedure heb ik nu 2 e-bikes op mijn shortlist staan, 1 van deze 2 moet het worden.
Gebruik is voor naar het werk 10km enkele reis.

Namelijk:

Batavus Wayz E-go active plus €2300,-

  • Bosch betrouwbare motor
  • Bij lokale fietsenmaker met hele goede service
  • Accu 400Wh

Of

Brinckers Brisbane M310 €2000,-

  • Bafang motor is krachtiger
  • Accu 600Wh, later goedkoper te vervangen dan Bosch
  • Schijfremmen
  • Traploze versnelling
  • Alleen verkrijgbaar bij fietsenwinkel.nl, lees er niet al te beste verhalen over in de reviews.

Eigenlijk heeft de Brinckers dus een stuk meer te bieden voor minder geld. Ik vond ze beide fijn fietsen.
Maar de Batavus lijkt me een iets betrouwbaarder product en leverancier.

Iemand die mij hierin kan adviseren? Ik neig naar de Brinckers. Hebben jullie ervaring met fietsenwinkel.nl is het echt zo slecht?

De genoemde pluspunten van de Brinckers bieden niet zo veel voordelen. Met 400Wh heb je ook meer dan genoeg voor 2x10km. Vervanging is inderdaad wel erg duur bij Bosch. Schijfremmen zijn in het natte vlakke Nederland eerder een nadeel dan een voordeel t.o.v. hydraulische velgremmen. hoog koppel biedt op het vlakke ook nauwelijks voordeel. Voordeel van de Brinckers is de losse koplamp i.p.v. genitegreerd. Als je in het donker echt veel licht nodig hebt kun je die makkelijker vervangen.
De Bafang M420 kwam vorig jaar niet zo heel goed uit onze test. De Active Line+ krijgt bijna altijd een zeer goede beoordeling.