Electronica Bosch Accu

Waarom is de elektronica van de Bosch accu’s niet los leverbaar,
Het is maar een klein stukje printplaat met wat snoertjes en stekkerverbindingen, dat zou toch normaal leverbaar moeten zijn. nu moet een accu met goede cellen worden weg gegooid omdat dat stukje elektronica niet leverbaar is. Te weinig vraag? of te weinig verdiensten? De accu revisie bedrijven kunnen het ook niet vervangen/leveren Of weet iemand een adres. Magura-Bosch.levert het ook niet.

Ik kan je zo nog een aantal merken noemen waarvan de accu ook niet gereviseerd kan worden vanwege dat printplaatje in de accu.
Ik weet niet waarom dat niet kan.
Maar het zou kunnen zijn omdat we geen dikke kabelboom aan ons frame willen hebben hangen, die alle componenten (motor, accu,display, controller) met elkaar verbind.

Als ze mij de keuze hadden voorgelegd tussen een dikke kabelboom icm een reviseerbare accu, of een dunne kabelboom icm een niet reviseerbare accu, had ik voor de eerste gekozen.
Maar de jongens van de marketing dachten daar anders over.

Van veel telefoons kan de accu niet meer worden vervangen omdat we een dunne telefoon willen hebben die gemakkelijk in de hand ligt, en niet halverwege de dag moet worden opgeladen.
Niemand die mij ooit heeft gevraagd welke prijs (anders dan euros) ik daarvoor wilde betalen.

Jaren geleden is er al een modulaire telefoon ontwikkeld die je helemaal uit elkaar kan halen (accu, scherm, camera, enz), en naar eigen inzicht vernieuwen.
Hij doet het goed, maar is een beetje dikker, zwaarder, ed
Het idee leidt nog steeds een marginaal bestaan, hoewel het als open source project is opgezet.
Omdat de industrie meer verdient aan een complete telefoon?
Of omdat wij consumenten toch de voorkeur geven aan een dunne telefoon?

Bedoel je hiermee de Battery Management Controller ? of een communicatie printje?
De BMC kun je gewoon op ebay bestellen en zelf vervangen indien je kennis hebt van solderen en veilig werken aan accu’s.