Elektrische vouwfiets?

Beste medefietsers,

Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe fiets voor woon-werkverkeer. Ik moet elke dag zo'n 6 km fietsen naar het station om vervolgens met de trein naar mijn werk te gaan. Omdat ik regelmatig ook een dagje weg ga op de fiets en toch een jaartje ouder wordt zat ik te denken aan een elektrische fiets. De prijzen hiervan liggen helaas toch enigszins boven budget.

Nu vertelde een kennis van me over elektrische vouwfietsen. Deze zouden een stuk goedkoper zijn en in mijn geval ideaal om mee te nemen in de trein en het laatste stuk naar werk ook te fietsen. Ik vroeg me echter af of mensen hier ervaringen mee hebben, en of deze veel onderdoen van normale elektrische fietsen. Ik begrijp dat je wat inboet op comfort, maar hoe zit het bijvoorbeeld met snelheid en actieradius? De prijzen liggen meestal rond de 1000 euro, soms wat goedkoper en soms wat duurder. Op www.travel-bike.nl (weet niet of dit mag) zag ik er een voor 800 euro maar hier kon ik verder geen recensies over lezen. Ik hoor graag van jullie ervaringen en adviezen.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Rene Boer

Beste meneer Boer,

Allereerst bedankt voor uw bezoek aan onze website. U kunt specifieke vragen over onze elektrische vouwfiets ook richten naar info@travel-bike.nl, wij zullen deze graag voor u beantwoorden. Ook kunnen wij u helpen aan enkele onafhankelijke ervaringen van gebruikers van onze fiets, waar wij regelmatig contact mee onderhouden.
Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team Travel-Bike

Kijk ook eens goed naar het gewicht dat je de trein moet in- en uitslepen. Een gewoon vouwfietsje is ca. 12kg.

Geachte heer Boer,

Ik weet niet of u inmiddels al bent voorzien van een elektrische vouwfiets, maar anders kunt u wellicht ook eens kijken op http://www.devi-motion.com/webshop/e-bike/p-1/.

Hierop staan 2 verschillende elektrische vouwfietsen, de Shrinker en de Folding E-bike FEB600. Misschien dat een van beide aan uw wensen en eisen voldoet.