Enquête fietsparkeersystemen

Geachte lezer,

Ik ben momenteel bezig met mijn stage en daarvoor heb ik een enquête gemaakt. Deze gaat over fietsstandaarden/rekken. Het invullen kost tussen 5 en 10 minuten. Graag delen met familie en buurtapps.

Alvast bedankt voor uw deelname!

De link naar enquête:

Met vriendelijke groet,
Seline Flietstra

Ik heb een hekel aan onderzoeken waarin mensen niet duidelijk maken wie ze zijn, wat ze nastreven, in wiens opdracht ze werken, wat er met de resultaten wordt gedaan, ed
Dit is een van die onderzoeken.

Toch even gekeken.
Er wordt naar een mening gevraagd over vijf fietsstandaarden die we allemaal wel eens in de openbare ruimte tegenkomen.

  • Odon van Anae.eu
  • Tulip van Velopa
  • Ovium van Metec
  • Swing van Jan Kuipers
  • Triangel van Falco

Waarom deze vijf, en niet Klaver, Lo Minck, Mecurity, Stedon, enz ?
Waarom zijn ook fietsstandaarden in het onderzoek meegenomen die niet aan Fietsparkeur voldoen?
Waarom geen aandacht voor het stallen van bijzondere fietsen als kratfietsen, driewielers, bakfietsfietsen, enz ?

Ik hecht er aan dat wegbeheerders fietsstandaarden plaatsen die aan Fietsparkeur voldoen.
Maar het viel me op dat de fabrikanten van fietsstandaarden het Fietsparkeurmerk helemaal niet gebruiken als sterke eigenschap van hun produkt.
Glitter en glans lijken belangrijker te worden gevonden dan gebruiksgemak en diefstalproof.

Hallo mnr. Tndmbkr,

Ten eerste bedankt voor u reactie. Ik heb niet in de post gezet voor welk bedrijf het is omdat het mij niet heel handig leek voor het bedrijf dat concurrenten weten dat we onderzoek doen voor een nieuw fietsstandaard. Ik ben zelf namelijk een industrieel product ontwerpen vandaar. De resultaten worden dan ook gebruikt voor dit doeleinde, hoe meer reacties des te betere conclusies ik hier uit kan trekken. En hopelijk wordt dan uiteindelijk het product echt gemaakt en zichtbaar in de Nederlandse markt.

Deze vijf zijn gekozen omdat dat de vijf zijn die ik tegen ben gekomen in mijn concurrentie onderzoek. Moet zeggen Klaver stond daar ook wel tussen maar die andere drie nog niet. Maar ik zal daar nog wel naar kijken en in mijn onderzoek opnemen.

Ik had niet specifiek gelet of alle fietsstandaarden aan Fietsparkeur voldoen.

Dat is inderdaad nog een aandachtspunt hier heb ik zelf nog wel naar gekeken toen ik veld onderzoek deed. Wil hier ook nog wat op bedenken!

Ja klopt vind alleen zelf dat die minimum waarde van afstand tussen de fietsen nog best krap is en dat dit nog wel een beetje meer mag. Ja klopt denk ook dat het daarom niet zo opviel. Ja is wel vaak zo dat glitter en glans belangrijk is, zal dit zeker in mijn achterhoofd houden wanneer ik een nieuw fietsstandaard ontwerp.