Ervaring met cortina mozzo pro N11?

Hoi allen,

Aangezien ik er niets over kan vinden, ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met de cortina mozzo pro N11.
Rijervaring, duurzaamheid, e.d.

Ik hoor het graag!

Mag ik hier uit opmaken: miemand heeft er eentje?

Nee, dat mag je er niet uit opmaken.

Ik vraag me ook af of ervaringen je gaan helpen. Bijna iedereen die een nieuwe fiets koopt (en vooral een duurdere) zal vinden dat het een goede fiets is en als je dan nog problemen hoort dan weet je nog niet hoe frequent die problemen zijn want je weet niet hoeveel fietsen verkocht zijn en hoeveel procent van die mensen reageert op dit forum.

Weinig bijzondere fiets naar mijn idee hoewel andere mannen er (betaald?) wel enthousiast van worden.

Zelf ben ik niet weg van het soort van rechte sturen dat op dit soort fietsen zit, de USB aansluiting is een aardige gadget en een beperkt kettingscherm is goed.

Die rechte brede sturen is wel een beetje designziekte in de fietsindustrie. Misschien handig als je diep zit op een mountainbike. Maar volstrekt onlogisch als je wat rechter op zit voor woonwerkfietsen of vakantiefiets.

Een manier om de juiste stand van je handen te vinden is je romp in de juiste houding laten hangen (zonder ondersteuning op het stuur) en dan je armen ontspannen onbelast naar het stuur bewegen en laten rusten/vallen op het stuur.

Zie bv deze reclamefoto van Cortina met onnatuurlijke stand polsen/armen/schouders

1 like

In andere landen heet dat gewoon omkoping: schaamteloos gewoon! Als je zo gekochte reclame maakt, zou ik denken dat je wat te verbergen hebt: ik zou er met een boog omheen lopen.