Ervaringen met GPS tracker voor lange fietstochten

Hi,

Wie heet er ervaring met een goede GPS tracker die weinig stroom gebruikt en goed samenwerkt met een mobiel? Elke iPhone en smartone heet een trakfunctie, en er zijn 1001 appjes, maar IPhone/mobiels gebruiken relatief veel stroom.
Ervaringen met GPX bestanden uitwisselen met appje op iPhone??

ben benieuwd…

Barend

Het lijkt me sterk dat je een GPS tracker kan vinden die minder energie gebruikt dan die in een recente smartphone zit, smartphones zijn geoptimaliseerd op energieverbruik.

Bij een aparte GPS tracker kost de communicatie met de smartphone (Bluetooth) ook nog energie.

Als je een standalone GPS tracker zijn er meer mogelijkheden maar dan moet je wel de logging interval hoog zetten en je smartphone uitzetten anders is het totale energieverbruik nog steeds hoger.

Maar goed, waar ben je precies naar op zoek? Een GPS tracker die je bijv. aan de eind van de dag kan uitlezen op je smartphone? Ik heb even gekeken maar dat soort apparaten niet gevonden.

Ik zoek idd een GPS tracker die ik eind van de dag kan uitlezen met mijn smartphone. De GPX bestanden ophalen in feite.

Ook ik kon ze niet vinden vandaag de vraag…

Zelf heb ik een Columbus V-900 GPS logger die de data op een micro-SD kaartje logt en ook spraak kan loggen.

Voor een compleet overzicht van GPS loggers zie https://wiki.openstreetmap.org/wiki/GPS_device_reviews en zoek op “Data Logger”

Zoals je ziet veel data loggers met Bluetooth maar veelal alleen real-time data denk ik (gebruik als GPS muis). Wat zou kunnen werken is een Garmin Extrex met USB. Misschien kan je met de Garmin Connect Mobile App wel je track downloaden op je telefoon. Maar goed dan heb je tegelijk ook een GPS en dat is misschien wel een goed idee; ik gebruik de GPS als tracker en tegelijk voor de route; op die manier kan de Smartphone “uit” blijven.

1 like