Ervaringen van moof Boncho regenponcho

Wie heeft er praktische ervaringen met de van Moof regenponcho? Het lijkt me best een goed ding maar ook wel prijzig.

Wie heeft er een tip voor goede overschoenen tegen de regen waarbij de zolen van de schoen nog gewoon antislip op het pedaal blijven zitten.

Alvast bedankt!

Geen ervaringen met regenponchos, geef mij maar een goede jas, een regenbroek en overschoenen.

Wat betreft overschoenen heb ik Vaude overschoenen, € 20. Niets bijzonders maar werkt gewoon. De bovenkant van je schoen wordt beschermt en de onderkant blijft vrij op een smalle verbinding onder het midden van de schoen. Je normale zolen blijven dus contact maken met de pedalen.

https://www.vaude.com/en-INT/Products/Clothing/Accessories/310/Bike-Gaiter-short?number=012790100360

Ok dank Mike!

Ik vind het allemaal waardeloos, sluit te veel af en van binnen wordt het natter als van buiten. Alleen als je niet beweegt werkt het goed.

Als overschoen heb ik wel goede ervaringen met de “bicycle protection lockshoe”, gekocht in China via Ebay. Kosten incl verzendkosten, nog geen tientje.
Nu al een paar jaar in gebruik en ze voloen nog steeds prima.
Bij deze schoenen zit ook een bandje onder de schoen door, zodat je met je normale schoenzolen contact hebt met de pedalen.

Ik ben ook iemand die snel “oververhit” raakt, mijn oplossing daarvoor is dunne regenkleding (geen extra isolatie) en je zo kleden dat je het zonder regenkleding koud zo hebben.

Zolang de temperatuur onder de 10 graden blijft is dat geen probleem, wanneer de temperatuur hoger is regent het gelukkig ook minder vaak en is het niet vaak z’n probleem nat aan te komen.