Fiets als confectie artikel

Ik ben al weer een tijdje in het bezit van een cube travel hybrid pro tr 2014.
Ik heb de fiets na 14.000 km als zeer solide en prettig ervaren, en nog steeds in bezit.
Maar met de voortschrijdende techniek ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe e-bike van cube.
Nu kom ik een e-bike tegen (die ik graag zou willen aanschaffen) de cube delhi hybrid 500 2017 grey/lime dames van € 2899.00 euro met een nu-vinci 330 naaf versnelling, alleen ik vind de kleur niet mooi (persoonlijke smaak) Nu is de zelfde fiets ook in een black edition te verkrijgen maar dan moet de fiets ineens € 500.00 duurder kosten dit komt door een 380 nuvinci naaf. Dus ik wordt verplicht om 500 euro meer uit te geven aan een e-bike die ik niet hebben wil (geen 380 maar een 330 naaf)Ik heb diverse fietszaken benaderd ze willen niks voor je doen. Toen cube in duitsland maar benaderd dit is het antwoord.

Bedankt voor u e-mail. Wij kunnen helaas geen wijzigingen doen in bestaande modellen.
Het is helaas wat de vakhandel zegt: “take it or leave it”

Sportieve groet/Best regards,

TEAM CUBE
ONEWAY BIKE INDUSTRY BV - DISTRIBUTOR OF CUBE BIKES NL | UK | IRL
Please consider the environment before printing this email

Dus de zogenaamde fietsvakhandel zijn gewoon ordinaire dozen schuivers geworden.
Maar niet getreurd ik blijf verder zoeken.

Met vriendelijke fietsgroet
Jan Visch

Dat is toch echt niet overal zo. Ik heb het geluk van de wereld dat de dichtstbijzijnde Stromer-dealer 300 meter verderop in de straat zit en dat deze mensen alles doen om het je naar de zin te maken.

Een kleine bloemlezing:

• dure Stromer-fietsen worden meegegeven mét oplader zodat je ze uitgebreid kunt testen, vele honderden kilometers
  • bel uitproberen? We monteren de bel gelijk en zie maar of het bevalt
  • idem voor de verende zadelpen, Ortlieb-tas en de Abus Pedelec+ helm…
  • aanpassingen worden direct uitgevoerd, eventueel een Stromer-leenfiets mee
  • reparatie (losgeschoten moer cassette) wordt direct uitgevoerd, in 10 minuten zit ik weer op de fiets
  • terwijl ik in de winkel sta wordt ik gebeld door mijn dochter die met pech bij school staat, ik krijg de sleutels van de bestelbus van de winkel om haar op te halen
  • een medewerker gaat 's avonds van Herveld naar Amsterdam om een Stromer te repareren

En dat op de hoek van de straat…

“Dus de zogenaamde fietsvakhandel zijn gewoon ordinaire dozen schuivers geworden.”

Dat is altijd al zo geweest. Het adagium van Henri Ford “je kunt alle kleuren krijgen als het maar zwart is” geldt ook voor de fietsen branche. Als je een fiets op klanten specificatie gebouwd wil hebben kom je in een andere prijs segment terecht.