Fiets trapt spontaan zwaar

Goedemiddag allemaal,

tussen de middag vandaag toen ik naar mijn werk fietste trapte mijn fiets ineens heel zwaar.

het was bijna niet te doen om op plaats van bestemming aan te komen en het kostte zeer veel moeite. later in de middag had ik weer hetzelfde probleem. Toen ik thuiskwam heb ik m'n fiets even op z'n kop gezet en even gekeken of er iets aanliep. De banden draaien uit zichzelf prima dus het probleem zou in de kettingkast moeten liggen. Ik kon hier echter niks ontdekken. Ik ben toen nog een stukje gaan fietsen, vreemd genoeg had ik toen nergens last van en fietste hij weer licht. Ik ben bang dat dit probleem weer terug gaat komen. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit oplos? We hebben het hier over een doodgewone omafiets met terugtraprem zonder versnellingen. Alvast bedankt !

Tja Niels,
De kans is groot dat er ergens iets te los gemonteerd zit, waardoor kettingspanning te hoog wordt of iets aanloopt. Trek je achterwiel recht en draai asbouten aan. niet te gek, want te strakke kettingen zijn energievreters.

tijdens het fietsen was plots mijn batterij leeg…zomaar
was zeer moeilijk om te fietsen zonder ondersteuning(en juist nu de fietsmaker in verlof is)

Help

En waar moeten we zijn om je te duwen?
Je beseft toch wel dat je bericht geen enkele toegevoegde waarde heeft en zeker niet in deze discussie thuis hoort?