Fietsaanhanger - Iemand ervaring met M-Wave Single 40

Zit al dagen te kijken en te zoeken naar fietsaanhangers en de M-Wave single 40 lijkt mij zeer handig omdat die ook opvouwbaar is. Heeft iemand ervaring met deze fietsaanhanger. Wil de Oostzeeroute gaan fietsen. Als iemand daar ook tips over heeft, alles is welkom.

Ik ben niet bekend met de M-Wave.
Ik heb al heel lang een Bob Yak.
Onverwoestbaar. En twee keer zo duur.

Er zijn hele volkstammen die zweren bij een tweewielige kar.
Maar ik vind een eenwielige fietskar ideaal.
Omdat hij altijd het spoor van je achterwiel volgt.
Een tweewielige kar neemt altijd een kleinere bocht.

Voor de Bob Yak zijn allerlei adapters gemaakt zodat hij achter elke fiets kan worden gehangen.
Ik weet niet hoe dat zit met de M-Wave.
Het is heel erg belangrijk dat de koppeling met de fiets geen enkele speling heeft…

Dank je voor je antwoord. De Bob Yak is overal uitverkocht, bovendien is het opvouwen/inklappen van de M Wave wel een plus vind ik. Echter heb ik ook geboden op een Bob Yak op marktplaats, helaas ging die aan mijn neus voorbij. Eenwielig lijkt mij ook ideaal.

Ik gebruik de roland big boy.
De koppeling is aan de zadelpen. 2 wielig, en inderdaad, je moet de bochten wat ruimer nemen ook door de koppeling. Ik ben er inmiddels aan gewend.
Voordeel van 2 wielen is een betere stabiliteit bij ‘parkeren’ en mogelijk bij lage snelheden.
Hij blijft gewoon staan; 1 wielig klapt dan om, zeker bij verkeerde of hoge belading.
Of de koppeling aan het achterwiel beter is dan aan de zadelpen weet ik niet. Gevoelsmatig heb ik gekozen voor de zadelpen.
Het opvouwen van de m-wave lijkt een voordeel; bij mij staat de roland behoorlijk ruimte in te nemen in de schuur. En je gebruikt de kar vaker niet dan wel. Tenzij je elk weekend gaat kamperen, natuurlijk :wink:
Als laatste, voor nog geen 150 euro (M-Wave Single 40 Fietskar - tot 32kg - Zwart - 16 Inch | bol.com) is het wellicht het proberen waard. Het is altijd beter dan de grenzen van het draagvermogen van je fiets opzoeken door deze vol te hangen met tassen.

Over de route: er is wat te vinden op internet. Als voorbeeld: Fietsvakantie in Denemarken? Langs de Oostzeeroute - Doen! - Kampeermeneer
Zelf (nog) niet gereden.

P.s. nog iets gevonden: Burley Nomad fietskar – op kampeervakantie met de fiets? - Review

Hoi Teunisjan, bedankt voor de info en het meedenken tips en links. Wordt zeer op prijs gesteld

De beugel van de BobYak en lookalikes komt tussen de fietstassen aan de bagagedrager en het achterwiel van de fiets.
Ik heb nooit gehoord dat dit problemen heeft opgeleverd.
Iedere fiets is weer anders. Het is iets wat je in de gaten moet houden.

Bij tweewielers gaat de trekstang buiten de fietstassen om.