Fietsaccu Reviseren

Goededag,

Ik ben op zoek naar mensen die gespecialiceerd zijn in het reviseren van fietsaccu’s.

Ik reviseer de accu’s zelf maar het zou fijn zijn als ik tegen problemen aanloop er mensen zijn naar wie ik kan toereiken en of een tweede opinie hebben.

Wat ik op dit moment kan is het probleem analyseren, accu’s doormeten met een batterytester, in elkaar zetten en demonteren van een accu, de bosch printplaat repareren. Voor zo ver ik weet is er een diode die vervangen kan worden. ik heb dit al een paar keer uitgeoefend met succes en ook zonder resultaat.

Wat ik nog niet kan is de balance kabels van een bms uit het hoofd of dan hoewel op kleur in een keer op een batterij solderen. Ik maak hierbij fotos met mijn telefoon zodat ik het kan onthouden

Het nare is dat er zo veel accu’s zijn en het moeilijk is om al deze accu’s uit het hoofd te leren.
Het zou dus fijn zijn om mensen om mij heen te hebben waarmee we dezelfde intresses mee hebben.

Mvg Ebixz

Ik kan je niet helpen.
Ik weet ook niet in welke regio je woont.

Je geeft mij de indruk dat zo’n fietsaccu niet heel erg ingewikkeld is.
Toch verschijnen er op dit forum regelmatig berichten over onwillige accus waarvoor mensen geen adequate hulp kunnen vinden.
Met name accus van Bosch zijn in dit verband berucht.

De professionele accurevisiebedrijven houden ook altijd een slag om de arm voordat ze een reparatieopdracht aanvaarden.
Omdat sommige printplaten zeer goed zijn afgeschermd door de fabrikant.
Menig revisiebedrijf heeft geprobeerd om printplaten na te maken. Zonder succes.

Mijn vraag.
Doe je dit als hobby uitsluitend voor eigen accus.
Of heb je de intentie om ook de mensen te helpen die niet bij de gevestigde revisiebedrijven terecht kunnen.

Goedemorgen pjottr,

Ik ben zelf al jaren scootermonteur. Ik wil graag de overgang maken naar elektrische.
Nu zijn er al heel wat bedrijven opgericht die accu’s reviseren, Je moet net de handige zijn die snel alles door heeft om een revisie uit te voeren. En inderdaad voor mij klinkt het niet alleen makkelijk maar is het ook makkelijk. Op het moment heb ik de beruchte Bosch accu wel door en koop ik tweedehands lege accu’s met een werkende printplaat zodat we mensen kunnen helpen met een defecte ervan. Nu wilt bosch geen printplaat leveren maar is er wel een manier om sommige te repareren door een bepaalde diode te verwisselen die berucht is om door te branden.
Mijn intentie is ook om commercieel te gaan. ik ben bevestigd in Amsterdam en wil van hier uit opereren. Onze concurrenten laten op hun website zien welke accu niet te reviseren valt en welke wel gereviseerd kan worden. Ik kom hier natuurlijk achter omdat ik de concurrenten goed bestudeer.
Hierbij is het ook dat mensen denken dat ze een kapotte accu hebben maar eigenlijk de accu onder een bepaald volt komt en de noodstand zichzelf activeert, hier is meestal ook een revisie nodig want
1 kapotte batterij zorgt ervoor dat de hele accu niet meer werkt.

Maar mijn intentie is inderdaad een bedrijf oprichten

Op dit forum passeren met enige regelmaat problemen met Bosch.
Bij toeval ontdekte ik dat in Rotterdam een ebike dokter is gevestigd die zegt het BMS van de Bosch in eigen beheer te kunnen repareren.

1 like

Je zou eventueel ook nog met dit bedrijf uit Tilburg contact op kunnen nemen:
https://www.fietsaccu-revisie.nl/ebike-accu-reviseren-per-batterij/bosch

Zij vermelden dit bij de Bosch accu’s: Indien nodig kan ook de originele printplaat vervangen worden. Hierdoor is revisie vrijwel altijd mogelijk.