Fietscaravan

Beste heer, mevrouw,

Samen met 4 andere studenten ben ik voor mijn bachelor Industrial Engineering and Management bezig met het ontwerpen van een fietscaravan. Voordat wij deze kunnen ontwerpen en produceren willen wij natuurlijk graag weten wat fietsfanaten zoals u en de mensen op uw forum van een fietscaravan zouden willen. Vandaar de vraag of u de onderstaande link met een vragenlijst wilt invullen (deze duurt ongeveer 3 minuten). Dit zou ons namelijk veel informatie bieden en ons goed op weg helpen met het ontwerp van de caravan!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Eva van Halen

Een automobilistending dat aangepast wordt voor fietsers. Ziet er waarschijnlijk kek uit, maar is een verkeerd concept. Een fiets brengt je op plaatsen waar je met een auto niet zo snel zal komen en heeft het voordeel van wendbaarheid, flexibiliteit en laag gewicht. Met een fietscaravan lever je dat allemaal in. Ik zie mezelf nog niet zo’n gevaarte van (kaal) 30 kg voortsleuren over smalle, heuvelachtige wegen. Een tent is lichter, groter en neemt (opgevouwen) minder ruimte in. Kortom, superieur.
Voor welk probleem is zo’n fietscaravan een oplossing?

1 like

Wij geloven dat op vakantie gaan met de fietscaravan een van de meest duurzame vakantie is! Een lichte fietscaravan kan zo een manier zijn om op een leuke noch groene manier op vakantie te gaan :slight_smile:

Fietsvakanties zijn leuk, maar dat kan zonder caravan. Zo’n ding zal toch licht, wendbaar en niet windgevoelig moeten zijn. Ga d’r maar aan staan.

Echt licht zal het waarschijnlijk nooit worden en hoe ga je daar dan in het buitenland mee rijden? Bergop? Dat zal een hele hijs worden. Bergaf? Een uitdaging, want dan zal die ook goed moeten sporen en een eigen rem moeten hebben. In de praktijk zal het gebruik zich beperken tot tamelijk vlak terrein. Eigen land dus. Extra uitdaging: het Nederlandse fietspadennet. Soms goed, vaak beroerd, te smal, te bochtig en vooral heel erg versnipperd. Lijkt mij niet prettig manoeuvreren. Maar goed, er zal altijd een kleine doelgroep zijn die er wel de lol van inziet. Ieder z’n meug.