Fietsen op een gewone fiets is steeds minder leuk!

Het heet “schelpenpad”, maar het gaat om een vrij breed geasfalteerd fietspad met een naastliggend wandelpad. Dat laatste bestaat - gezien de foto’s - kennelijk wel uit schelpen - dat dan weer wel.
Aangezien er een wandelpad ligt was er voor wandelaarster ook geen reden zich op het fietspad te bevinden.

Wandelaarster heeft 2 nachten vastgezeten. Dat gebeurt ook niet zomaar.

Of heeft dhr. Dekker op het wandelpad gereden?

Het is zijn woord tegenover dat van de wandelaarster.

De politie mag een arrestant max 48 uur in hechtenis houden. Daarna moet er een wettelijk gegronde reden of verdenking aanwezig zijn om de hechtenis langer te laten duren. Als de wandelaarster weer thuis aan de keukentafel zit, was die gegronde reden er blijkbaar niet.

Om kort te gaan, weer een incident dat wordt opgeblazen tot grote proporties. In mijn dagelijkse praktijk (wonend in noord-oost Nederland) valt het buiten de spits allemaal wel mee. Zelfs op de zo verfoeide maar onvermijdbare fiets-suggestie-stroken langs de 80 km wegen.
Toegegeven, ik rijdt uiterst defensief, iedereen krijgt van mij voorrang en ik tracht zo voorkomend als mogelijk te zijn naar de medeweggebruikers toe. Ik heb danook geen haast; ik wacht liever een paar (lange) minuten dan dat ik snel in het ziekenhuis ben :wink:
Om terug te komen op de vraag van @haroldvp, nee, ik deel dus niet niet de mening dat alleen gewone fietsen op een fietspad mogen komen. Een beetje rekening houden met elkaar mag uiteraard wel, en lost in de praktijk heel veel op.

1 like

Opgeblazen tot grote proporties?

Ik denk dat je daar anders over denkt als het jou was overkomen. En je met kans op hersenletsel, botbreuk en diverse schaaf wonden in een bed ligt te herstellen ergens…

Wanneer er sprake is van opzet (het is kennelijk op dit moment nog niet helemaal duidelijk hoe of vastgesteld) is dat m.i. zeer kwalijk.

Dat een verdachte na 48 uur naar huis mag, zegt niet direct iets over diens (on)schuld.

Gelukkig worden er geen fietsers op dagelijkse basis van de fiets getrokken, geslagen of geduwd. Zelfs niet per ongeluk. Het betreft hier dus echt een incident.
Wel gebeuren er op dagelijkse basis fietsongevallen; soms zelfs met dodelijke afloop. Hoeveel van die ongevallen komen op de voorpagina?
Douwe Bob wel, en ex-minister Dekker ook. Het betreft hier dan ook BN-ers. En dan is het plotseling NIEUWS. Veel is nog onduidelijk, maar er wordt wel een heel artikel over geschreven, inclusief insinuaties. Een opgeblazen verhaal, dus.

Of het heel vervelend is voor dhr. Dekker (of ieder ander die een ongeval overkomt) staat hier los van, en of ik mij emotioneel betrokken voel eveneens.

Overigens is mijn eerder gestelde 48 uur hechtenis niet waar zie:

En:

1 like

Ik persoonlijk vind het niet prettig fietsen in de weekenden. Geldt min of meer ook voor wandelen. De plekken die in Corona werden afgesloten vanwege de te grote drukte, vergelijkbaar met de routes naar het strand op een zomerse zondag, kun je na de corona tijd in de weekenden sowieso beter vermijden.
Druk verkeer vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk. Wij fietsers moeten er ons degelijk van bewust zijn, dat wielrenners, e-bikes en gewone fietsers met elkaar overweg moeten kunnen. In die drukke weekenden loopt het uit de hand dat de ongeoefende recreanten op een gewone- of een e-bike fiets rijen dik naast elkaar blijven fietsen voor de gezelligheid.
Stoort mij mateloos en reden vooral de zondag op de fiets te vermijden. Waar ik me wel aan stoor, is dat die geruisloze sluipmoordenaar op een koerier bike of scooter ieder voetpad of woonerf over vliegen. Als voetganger ben je flink de sjaak als bike terrorist je voor de kloten rijdt. Als ik bij machte ben na een dergelijke confrontatie sluit ik niet uit, dat zo’n mafklapper flinke klappen van mij kan verwachten.
Fietsen of scooters van koeriersdiensten in beslag nemen voor vernietiging als daarmee sneller dan stapvoets op een voetpad of woonerf wordt gereden. Om gek van te worden als deze met 30-40 km per uur om je heen blaffen.

Zolang auto’s van automobilisten die de snelheidslimiet overschrijden niet in de mobiele shredder verdwijnen, gaat 'm dat niet worden.

Ik verblijf op dit moment in een gebied met veel gravelpaden.
Veel van die gravelpaden zijn voorzien van een smalle strook asfalt.
Waar het altijd dringen is.

Mijn voorstel zou zijn om die stroken asfalt weer om te bouwen tot gravelpad.
Dan hebben alle fietsers weer de ruimte die ze nodig hebben.

Deze topic is niet voor jeugdherinneringen of politieke protesten!