Fietsersbond verwelkomt ambitie Tour de Force

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/fietsersbond-verwelkomt-ambitie-tour-de-force/

Op 20 juni nam staatssecretaris Van Veldhoven op het Nationaal Fietscongres de tweede etappe “Schaalsprong Fiets” van de Tour de Force in ontvangst. De Fietsersbond is tevreden over de ambitie die uit dit agendadocument spreekt. De schaalsprong voor de fiets waar in het document om gevraagd wordt is al langer een speerpunt van de Fietsersbond.…

In de discussie over de leenfiets zag de Fietsersbond de leenfiets als zijnde DE oplossing voor deze problemen.
De Fietsersbond heeft zich destijds zonder voorbehoud achter de ideeen van mw Nas geplaatst, dat ik mij ging afvragen of ik met mijn eigen fiets nog wel welkom was in de grote stad.

Dat de fietsersbond een artikel plaatst over iemand die gelooft in deelvervoer wil zover ik weet nog niet zeggen dat dat ook het standpunt is van de fietsersbond. In plaats daarvan wordt ook plaats gegeven aan personen met een andere mening, zie bijvoorbeeld:

1 like

De stad steunt en kreunt onder mensen die hun fiets allemaal voor de deur van hun bestemming willen parkeren.
Daar hoeven we niet over te discussieren.

Deelfietsen zijn een heel effectieve oplossing voor dat probleem.
Als je het systeem van deelfietsen grootschalig introduceert, kan je het aantal fietsen in de stad halveren.
Maar ik wil niet aan een deelfiets.
Ik ben gehecht aan mijn eigen fiets die me overal brengt waar ik wil.
Zoals automobilisten ook gehecht kunnen zijn aan hun eigen auto, en niet aan deelvervoer (greenwheels ed) willen.

Hr Verhoeven heeft helemaal gelijk met zijn OVhubs.
Maar ik wil het niet.
Ik wil trouw zijn aan mijn eigen fiets.