Fietsrondje omdraaien

Beste Fietsers,

Wie oooh wie kan mij helpen?

Ik heb een mooie route uitgestippeld via 'r ondje fietsen, echter wil ik het rondje andersom fietsen. Hoe kan ik dit instellen? Dus is plaats van a naar b naar c naar d naar a. wil ik nu van A naar d naar c naar b naar a.

Dat ligt aan het navigatie toestel.
Als je gaat starten krijg je meestal een keuze.

Bij de Teasi One2 kun je kiezen

van beginpunt tot eindpunt
van eindpunt tot beginpunt
punt dichtbij naar eindpunt
punt dichtbij naar beginpunt

Voor jou zou dat keuze 2 of als je al op de route zit 4 zijn.

Je krijgt dan vaak wel een waarschuwing dat je tegenstrooms gaat rijden omdat de route andersom gemaakt is.

Een rotonde die een kwart is zal je drie kwart moeten nemen maar dat zie je op je schempje.

Zeer storend als je een rondje maakt dat noch op computer (site fietsersbond)noch op mijn Mio 300 zichtbaar is welke je kant je op moet bij de start.
Na 500 mtr begint het gezeur van omdraaien.

Ik dacht dat bij terugreis plannen de heleboel wel omgedraaid zou worden echter nee.
Oude Garmin kon zelf de hele route omdraaien maar had andere mankementen.
Deze ergernis vraagt om oplossing!

Ik heb het zelfde probleem en de uwe staat al sinds februari 2016 uit. Ik zie geen antwoord. Ik wil graag mijn route omdraaien dus precies andersom rijden als de route staat aangegeven. Hoe krijg je dat gerealiseerd?

Heel makkelijk, gpsbabel!

Stel je track file heet “heen.gpx” dan zorgt:

$ gpsbabel -i gpx -f heen.gpx -x reverse -o gpx -F terug.gpx

ervoor dat je een “terug.gpx” krijgt met de track of route omgedraaid.

Zie hier voor een Windows-versie met een GUI, ik weet niet zeker of die het ook kan, ik draai alleen gpsbabel van de commando prompt.