Fietsspiegel gezocht

Ik ben op zoek naar een fietsspiegel die ik in het uiteinde van mijn stuur kan plaatsen.

Eisen:

  • In het einde van het stuur te monteren
  • Komt iets omhoog en naar buiten, zodat ik over mijn hand en langs mijn arm kan kijken
  • Groothoekspiegel, zodat ik vrij breed kan kijken. Vlakke spiegels zijn onbruikbaar.
  • Degelijk, zodat ze niet door trillingen en/of rijwind verstellen.

Ik ben op zoek naar zoiets, maar het model op het plaatje voldoet niet aan de laatste 2 eisen.

Bedankt @avelo,

Ik had de test al gezien, helaas zijn deze spiegels niet aan het uiteinde van het stuur te monteren en vallen dus af voor mij.

Ik heb een spiegel.
Maar ik blijf het een moeilijk artikel vinden.

Ik weet mijn spiegel goed te gebruiken zolang ik rechtop zit, en mijn hoofd kan draaien om een vertikale as.
Maar zodra ik voorover buig, mijn nek horizontaal komt, mijn hoofd om een horizontale as moet draaien, zie ik niets meer in mijn spiegel.

Hoe verder de spiegel naar voren is geplaatst, hoe gemakkelijker in het gebruik.
Een spiegel bij het handvat staat te ver nasr achteren. Je moet je hoofd te veel bewegen.

Ik ben erg benieuwd op wat voor fiets en wat voor stuur je een spiegel wilt zetten.
Op mijn (min of meer) rechte stuur en licht voorover gebogen houding. kijk ik over mijn pols in de spiegel en heb geen last van mijn eigen lichaam
Mijn persoonlijke ervaring met een bolle spiegel is dat je vooral veel van jezelf ziet.
Mijn stuur eind spiegel trilt overigens niet

@12fiets, ik zou mij orienteren in winkels voor motorfietsen en scooters.
In verband met wettelijke eisen aan een spiegel op dit soort vervoermiddelen.

Ze zijn stevig, zwaar, en zullen beslist niet trillen.
Dezelfde winkels verkopen ook adapters voor verschillende diameters.

1 like

Ik heb een Bulls Urban en deze heeft een iets naar achteren gebogen stuur, dit zorgt ervoor dat mijn armen het zicht naar achteren geblokkeerd wordt.

Vroeger had ik een Koga Myata world traveller en deze had een recht stuur en speelde dit niet. Vrijwel elk spiegeltje voldeed.

Welke model gebruik jij?

Ik gebruik deze
https://cycledeal.nl/accessoires/veiligheid/fietsspiegels/spiegel-bumm-voor-e-bike-bev-in-stuur-cycle-star-e-inklapb.html?gclid=CjwKCAjwuYWSBhByEiwAKd_n_tA9SRTn-eUlyYN-ioVPgAdEYvmsNNWB1V7QT3ZlsdupfU6_eqk2gxoCEqoQAvD_BwE

1 like