Fietsspiegel

Zelf te maken fietsspiegel. 7 x 9 mm spiegelglas (2 mm dik), een paperclip en 1secondelijm

1 like

Wat een mooi idee, zo goedkoop en makkelijk te maken zodat je het eens kan proberen.

Nog een tip om een 7 x 9 mm spiegelglas te komen?

Ik zelf draag nog geen bril maar ga het eens pijlen bij mijn ouders.

Bij een gewone glashandel met een goede glassnijder. (In mijn geval Noorder Glashandel, R’dam) Kost €1,-- voor het snijden. (En dan heb je gelijk een paar spiegeltjes, want hij moet een strookje snijden…) .

Alles weegt 1 gram. Mijn idee was, dat die lomp-grote Amerikaanse spiegels aan je helm, die zelfs een stukje blikveld wegnemen (!!) véél kleiner kunnen. Hij kan zo klein zijn, omdat hij héél dicht bij je oog zit, maar het blikveld acher je toont de breedte van een brede tweebaansweg.
Beweeg je je hoofd iets links-rechts, dan wordt je blikveld 3 - 4 keer zo breed.(Die van een 6-baansweg)

De eerste keer is het instellen van de invalshoek een kwestie van héél kleine beetjes het stangetje bijbuigen.
Je blik naar achteren gaat net náást je oor of óver je oor heen.

Let op: Als je links een bos haar hebt. (dames!) dan belemmert dat het zicht naar achter. Zolang het maar niet veel verder dan je oor uitsteekt.

1 like

Zo kan het natuurlijk óók…Vergelijk maar.

Less is more! :yum: